۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۳۵

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان خبر داد

اجرای فاز نخست پروژه کنترل سیلاب «تخت عباس» گلپایگان

اجرای فاز نخست پروژه کنترل سیلاب «تخت عباس» گلپایگان

گلپایگان- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان گفت: فاز نخست پروژه کنترل سیلاب دشت «تخت عباس» گلپایگان با حجم آبگیری ۳۰۰ هزار مترمکعب و با هزینه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمدان صبح یکشنبه در حاشیه افتتاح طرح کنترل سیلاب در حوزه آبخیزداری تخت عباس گلپایگان، اظهار داشت: سال گذشته برای اجرای طرح‌های آبخیزداری کشور ۱۵۰ میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی بودجه اختصاص یافت که از این مبلغ ۲۸ میلیارد تومان به استان اصفهان اختصاص داده شد و سهم گلپایگان از این مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود.

وی گفت: پروژه کنترل سیلاب تخت عباس گلپایگان به طول تاج هزار و ۳۵۰ متر، عرض و ارتفاع تاج چهار متر مربع، حجم عملیات خاکی ۱۰۰ هزار مترمکعب، حجم عملیات سنگی دو هزار مترمکعب و با حجم آبگیری ۳۰۰ هزار مترمکعب در سطح حوزه ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتاری با هزینه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ظرف مدت ۱۲ ماه با اشتغالزایی ۳۰ نفر نیروی کار احداث شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان افزود: تغذیه آب‌های زیر زمینی، جلوگیری از ورود سیلاب به اراضی کشاورزی و مسکونی پایین دست و کاهش خسارت بر آن‌ها، جلوگیری از فرسایش خاک، تأخیر بر جریانات سیلابی با افزایش زمان تمرکز و کاهش دبی پیک از اهداف احداث این پروژه است.

وی تصریح کرد: سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری استان اصفهان امسال ۵۵ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی جذب کرد که سهم گلپایگان سه میلیارد تومان است که این بودجه برای تکمیل فاز یک پخش سیلاب تخت عباس، ترسیم بندهای خاکی «تیکن» و کنترل لبریز بندهای خاکی «غرقن» هزینه شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان گفت: فاز نخست پروژه کنترل سیلاب دشت عباس گلپایگان با حجم آبگیری ۳۰۰ هزار مترمکعب با هزینه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ظرف مدت ۱۲ ماه با اشتغالزایی ۳۰ نفر نیروی کار اجرا شد.

کد خبر 4707858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha