۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۱۱

مدیرکل امور زندان‌های استان سمنان:

۵ زندانی در استان سمنان آزاد شدند/ بخشش و ایثار به‌جای قصاص

۵ زندانی در استان سمنان آزاد شدند/ بخشش و ایثار به‌جای قصاص

سمنان - مدیرکل امور زندان‌های استان سمنان بابیان اینکه فرهنگ بخشش و ایثار در استان به نحو مطلوبی نهادینه‌شده است، کفت: طی پنج‌ماهه امسال پنج زندانی محکوم‌به اعدام از بند آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود باهنر عصر یک‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دادگستری سمنان ضمن بیان اینکه طی پنج‌ماهه امسال پنج زندانی محکوم‌به اعدام از بند آزاد شدند، ابراز داشت: این مهم با تلاش شورای حل اختلاف زندان و ریش سفیدان صورت گرفته است.

وی ضمن بیان اینکه این افراد از شهرهای دامغان، گرمسار و شاهرود بودند، افزود: حکم این افراد در مرحله اجرا قرار داشت که خوشبختانه رضایت خانواده‌های مقتول اخذ و این افراد از اعدام رهایی یافته و به زندگی بازگشتند.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان بابیان اینکه فرهنگ گذشت و ایثار می‌بایست در جامعه ترویج پیدا کند، ابراز داشت: این افراد به جزم قتل عمد به قصاص محکوم‌شده بودند که فرهنگ گذشت و بخشش برای آن‌ها مؤثر افتاد و توانستند بار دیگر فرصتی برای زندگی پیدا کنند.

باهنر اضافه کرد: گاهی صلح، سازش و بخشش افراد محکوم می‌تواند یک زندگی را متحول و از آسیب‌های بعدی پیشگیری کند که انتظار می‌رود رسانه‌ها بر روی این مقوله‌ها فعالیت بیشتری داشته باشند.

کد خبر 4708348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha