۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۴۷

رئیس میراث فرهنگی مهریز خبر داد:

«آدرشک» و «دشت ریواس» مهریز ثبت ملی شدند

«آدرشک» و «دشت ریواس» مهریز ثبت ملی شدند

یزد ـ رئیس میراث فرهنگی شهرستان مهریز از ثبت ملی دو دشت بزرگ مهریز با اسامی «آدرشک» و «دشت ریواس» به عنوان جاذبه‌های طبیعی این شهرستان خبر داد.

مجاهد کرباسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شهرستان مهریز مجموعه‌ای از آثار تاریخی و طبیعی را در خود جای داده است، اظهار داشت: دو مورد از زیباترین دشت‌های کشور در شهرستان مهریز قرار گرفته که در کارگروهی که اخیراً در بندر انزلی برگزار شد، این دو دشت در فهرست آثار ملی ثبت شدند.

وی بیان کرد: «آدرشک» و «دشت ریواس» از زیبایی‌های منحصر به‌فردی برخوردارند و مستند سازی پرونده‌های این دو دشت، آنها را در فهرست آثار ملی قرار داد.

کرباسی با اشاره به اینکه ثبت ملی باغ‌شهر مهریز تحولی بزرگ در این شهرستان به وجود می‌آورد، افزود: با این اتفاق از تخریب، تغییر و ساخت و سازهای بی‌رویه در حاشیه بافت تاریخی جلوگیری و این شهرستان به عنوان یک شهر توریستی زیبا معرفی می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهریز ادامه داد: از ویژگی‌های دشت آدرشک مهریز، بهره‌مندی از یخچال‌های طبیعی در کویر مرکزی ایران، وجود چندین چشمه طبیعی، دره‌های مملو از انواع درختان و وجود گونه‌های با ارزش حیات وحش است و یکی از بهترین و سبک‌ترین آب‌های کوهستانی را دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: وجود قله خشن و فنی میل فرنگی با ارتفاع ۳ هزار و ۹۰۸ متر، این منطقه را به یکی از فضاهای مورد علاقه کوهنوردان تبدیل کرده است.

کرباسی در مورد دشت ریواس نیز بیان کرد: این دشت وسعتی بالغ بر ‎ ۴۰ هزار هکتار دارد و در مراتع چهارگانه چاه ترش، ارچلان، نیم برزون و کلوت ریز آب در بخش مرکزی قرار دارد.

وی افزود: این دشت مملو از گیاه ریواس است و در فصل ریواس گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند ضمن اینکه زیبایی منحصر به‌فردی نیز دارد.

کد خبر 4708962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha