۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۲۹

با هدف محتوا بخشیدن به عزاداری‌ها؛

منشور اخلاقی محرم و صفر در مهریز منتشر شد

منشور اخلاقی محرم و صفر در مهریز منتشر شد

یزد ـ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز گفت: منشور اخلاقی محرم و صفر با هدف محتوا بخشیدن به عزاداری‌ها و افزایش اتحاد و همبستگی میان هیئت‌های عزاداری در مهریز منتشر شد.

محمدحسن زارعیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: منشور اخلاقی محرم و صفر با هدف گسترش فرهنگ عاشورا و محتوا بخشیدن به عزاداری‌های سید الشهدا (ع) در ایام عزاداری و گسترش اتحاد و همبستگی میان هیئت‌های عزاداری، بهره‌مندی از خلق و خوی حسینی با رعایت تمامی موازین اجتماعی، انتظامی و امنیتی در شهرستان مهریز منتشر شد.

وی با اشاره به اهمیت انجام فرایضی همچون اقامه نماز اول وقت در مراسم عزاداری عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این منشور بر آن تاکید شده، اقامه نماز اول وقت به وی‌ژه نماز ظهر عاشورا به جماعت و اهتمام در این زمینه است.

زارعیان یادآور شد: خودداری از ذبح احشام در حسینیه‌ها و معابر و قربانی دام در مکان‌های مناسب‌تر، استفاده از اشعار و سازهای نامناسب مراسم عزاداری و … از دیگر مواردی است که در این منشور مورد تاکید قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: عزاداران حسینی از هرگونه رفتاری که باعث وهن و فراهم آمدن شرایط سو استفاده دشمن علیه اسلام و مکتب شیعه و قیام عاشورا و زیر سوال بردن اعتقادات شیعیان می‌شود، جلوگیری کنند.

رئیس اداره ارشاد مهریز ادامه داد: مطابق با قوانین راهنمایی و رانندگی، سوار شدن عزاداران به خودروهای نیسان و کامیون‌ها خلاف مقررات است و باید از خودروهای سواری برای جابجایی عزاداران استفاده شود.

زارعیان تصریح کرد: مداحان، سخنرانان، نوحه خوانان و وعاظ برای ارتقا سطح بصیرت مخاطبان خود با در نظر گرفتن سنت‌ها و فرهنگ قدیمی شهرستان مهریز با ایجاد شور و شعور حسینی در ایجاد اتحاد و همبستگی مردم تلاش کنند.

وی تاکید کرد: برپایی چایخانه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی باید حتماً دارای مجوز از دستگاه‌های مربوطه باشد در غیر از فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

کد خبر 4709190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha