۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۲۴

فرماندار دماوند تاکید کرد؛

ضرورت توجه به سبک های مداحی و جلوگیری از بدعت ها در دماوند

ضرورت توجه به سبک های مداحی و جلوگیری از بدعت ها در دماوند

دماوند- فرماندار دماوند بر ضرورت توجه به سبک های مداحی و جلوگیری از بدعت ها در دماوند تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید صفری پیش از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد اربعین دماوند طی سخنانی اظهار داشت: شیعیان در سراسر جهان در تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور در مساجد و تکایا محبت و عشق خود را نسبت به سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و یاران ایشان به نمایش خواهند گذاشت.

وی با بیان اینکه عشق امام حسین مرز نمی‌شناسد و فقط محدود به ایران نیست گفت: علاقه به ائمه و به ویژه امام حسین (ع) در همه مناطق در جهان اتفاق می‌افتد چیزی که مسلم می‌باشد این است که باید همه اصول و ضوابط رعایت شود که بتواند بازتاب دهنده شخصیت امام حسین (ع) باشد و از سوی دیگر آثار اجتماعی را به دنبال داشته باشد و بتواند یاد و خاطره و آموزه‌های امام حسین و یارانش در اذهان زنده نگه دارد و این امر در بحث عزاداری رعایت شود.

صفری در خصوص نکاتی که در بحث عزاداری وجود دارد بیان داشت: این نکات برگرفته از آداب و رسوم و سنتی است که در جامعه ما وجود دارد و بر گرفته از مسائلی می‌باشد که هم در ایران هم در جهان به آن پرداخت می‌شود و باید به این الگوها به خوبی پرداخته شود.

فرماندار دماوند در باره برگزاری مراسم‌ها و عزاداری در شهرستان دماوند گفت: یکی از برنامه‌های مورد نظر اجرای تعزیه می‌باشد که برگرفته از مصائب عاشورا و قیام امام حسین است و زنجیر زنی و دسته‌های عززاداری و برگزاری روزه و نوحه خوانی است که در الگوها و مناسبت‌های عزاداری وجود دارد.

صفری اظهار داشت: از دیگر مواردی که باید هیأت داران به آن توجه کنند و اجازه ندهند که در سطح شهرستان رخ دهد و دارای ابعاد اجتماعی در شهرستان می‌باشد و دیگر جایگاهی در میان مردم ندارد بحث قمه زنی‌ها است که در برخی موارد اتفاق می‌افتد که باید تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شود و اطلاع رسانی‌ها صورت بگیرد و مورد بعدی بحث سبک‌های مداحی هست که در برخی از موارد تقلید از خوانندگان و آهنگ‌های نا متعارف است که جز ابتذال عزاداری و مداحی محسوب می‌شود.

وی همچنین به پیاده روی عظیم راهپیمایی در عراق نیز اشاره کرد و بیان داشت: مسئولین در این زمینه باید گزارش‌های لازم را ارائه کنند و همچنین در شهرستان نیز برنامه جاماندگان اربعین حسینی را طبق سال کگذشته خواهیم داشت که از کیلان به سمت زیارت و در ۸ کیلومتر برگزار می‌شود و مثل سال قبل موکب هایی ایجاد می‌شود.

کد خبر 4710256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha