۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۵۳

جراحی‌های پر طرفدار زیبایی در سال‌های جدید

جراحی‌های پر طرفدار زیبایی در سال‌های جدید

سال‌هاست که جراحی‌های زیبایی طرفداران بسیار زیادی در کل دنیا پیدا کرده است.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در چند دهه اخیر و با پیشرفت دستگاه‌ها افراد خیلی زیادی ریسک کرده و تن به عمل زیبایی می‌دهند. برخی از این عمل‌ها در بین مردم بسیار جا افتاده است و متقاضیان بدون ترس و دلهره آنها را انجام می‌دهند. از طرفی برخی از جراحی‌های زیبایی تنها برای زیبایی نیستند و برای درمان نیز استفاده می‌شوند. حال تصمیم گرفته ایم شما را با برخی از عمل‌های جراحی پرطرفدار در دنیای امروز آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

کاشت مو

ریزش مو بسیار شدید و نیز تعداد افرادی که در مطب‌های متخصصان پوست و مو، به دنبال راه حلی برای داشتن موهای پرپشت و قطع ریزش مو و نیز راهی برای رویش مجدد موهایشان هستند، در این اواخر بازار کاشت موی طبیعی را بسیار داغ کرده است. در حال حاضر تنها راه ترمیم و درمان موهای از دست رفته به دلایل مختلف همانند بیماری‌های ارثی، سوانح، استفاده از برخی داروها و یا حتی کمبود آهن، فسفر، کلسیم و روی، به کارگیری پیوند موی طبیعی است که پیوند در نقاط مختلف بدن از جمله سر، ابرو، ریش، سبیل، مژه و نیز نواحی اسکار قابل انجام است.

با توجه به دلایلی که بیان شد، در موارد اندکی از آنها که ریزش مو در حد خفیف باشد، می‌توان به پزشک متخصص رویش آن را از سر گرفت و با در پیش گرفتن یک رژیم غذایی مناسب و مصرف داروهایی که متخصص آنها را تجویز می‌کند به رشد مجدد موهای از دست رفته کمک کرد. برگشت مجدد مو فقط در مواردی که دلیل آن، کمبود و فقر برخی عناصر موجود در بدن باشد، ممکن است. هنگامی که فرد به علت سوانح و یا ژنتیکی به طاسی و یا ریزش شدید مو مبتلا می‌شود، جهت رویش مجدد موها، راهی به غیر از کاشت مو ندارد.

کاشت و پیوند مو این روزها از طریق چند روش متفاوت انجام می‌پذیرد که بیشتر آنها مطمئن هستند و تا به حال نتایج خوبی نیز دیده شده است و اکثر بیماران از انجام آن رضایت داشته اند. هرچقدر که این عمل بسیار ساده و بی‌خطر است، اما رعایت کامل نکات ایمنی و تخصص پزشک برای حفظ سلامت بیمار و به دست آمدن نتیجه مطلوب ضروری است، و نیز به دلیل حساسیت بسیار زیاد، این عمل زیبایی نیاز دارد که به صورت تیمی و گروهی انجام بگیرد.

چنانچه اگر شما نیز داوطلب پیوند مو هستید، اولین گام مهم، پیدا کردن یک جراح با تجربه و مطمئن است تا در مقابل صرف هزینه و همچنین صرف وقت برای جراحی بتوانید نتیجه دلخواه و نیز رضایت بخش را بگیرید. همچنین لازم است تا شما اطلاعات بیشتر و کامل‌تری را درباره کاشت مو و روش‌های آن کسب کنید. امروزه ۲ روش «FUT» و «FIT» جزو رایج‌ترین روش‌های کاشت مو به شمار می‌روند که می‌توانید با مشاوره از دکتر خود، مناسب‌ترین روش را برای خود انتخاب کنید. کاشت مو به روش «SUT» نیز یکی از رایج‌ترین روش‌های کاشت مو است.

هزینه جراحی کاشت مو معمولاً بر حسب تعداد گرفت ها برآورد می‌شود. گرفت (پیوند) دسته و یا گروهی طبیعی از تارهای مو (معمولاً یک تا چهار تار مو) است که از آن با اصطلاح واحد فولیکولی نیز یاد می‌شود. این واحدهای فولیکولی در جراحی کاشت مو به روش استخراج واحد فولیکولی به صورت تک به تک با استفاده از وسایل مخصوص مستقیماً از پوست سر جدا می‌شود. اما در جراحی کاشت باریکه مو، باریکه ای از بافت حاوی مو جدا می‌شود و سپس واحدهای فولیکولی یک به یک از بافت یا باریکه اهدا کننده گرفته می‌شود. قیمت کاشت مو، در این روش به طبع گران‌تر خواهد بود، چرا که استخراج گرفت ها به دلیل ماهیت دقیق و دشوار عمل زمان برتر است.

جراحی پلک

عمل جراحی پلک در حوزه پزشکی به عنوان بلفاروپلاستی (blepharoplasty) نامیده و معمولاً در افراد بالای ۳۵ یا ۴۰ ساله اجرا می‌شود و می‌تواند برای سلامتی و یا زیبایی شناختی بکار رود. در این عمل پزشک جراح، پوست، چربی یا عضلات پلک را برش می‌دهد و آن را جابجا یا جدا می‌کند تا لیفت چشم انجام شود و در بعضی موارد ممکن است عضله را بدون حرکت و فقط پوست را برداشته و یا ممکن است در هر دوطرف بالا و پایین این کار انجام شود.

بلفاروپلاستی یا عمل جراحی پلک با ۳ روش بی حسی موضعی، نیمه بیهوشی و بیهوشی کامل قابل انجام است. بی حسی موضعی مثل حالتی است که در دندانپزشکی استفاده می‌شود و ماده بی حس کننده لیدوکایین فقط در محلی که قرار است عمل جراحی پلک صورت بگیرد، تزریق می‌شود. با این کار، پلک بی حس می‌شود و بیمار در حین عمل جراحی پلک دردی را متوجه نخواهد بود، اما داروی تزریقی در جراحی زیبایی فقط درد را از بین برده و روی اضطراب بیمار تأثیری ندارد.

در عمل جراحی پلک به روش نیمه بیهوشی، علاوه براینکه اطراف پلک توسط جراح بی حس می‌شود، متخصص بیهوشی نیز از طریق رگ، داروهای ضد درد و اضطراب را به بیمار تزریق می‌کند. این داروها بیمار را به خواب عمیق و خوشایندی می‌برند.

در روش بیهوشی کامل، بیمار کاملاً بیهوش است.

عمل زیبایی پلک از نظر پزشکی ضروری نیست و صرفاً به منظور بهبود ظاهر فرد انجام می‌شود اما گاهی اوقات بلفاروپلاستی می‌تواند دید شما را بهبود بخشد. در اکثر نژادها پلک بالا دارای یک چین عرضی می‌باشد، اما در بعضی از نژادها مثل نژاد زرد، این چین وجود ندارد و یک پلک اضافه روی پلک اصلی آنها را گرفته است. با بلفاروپلاستی یا عمل جراحی پلک می‌توان پلک این افراد را نیز اصلاح و یک چین طبیعی پلک را برای آنها ایجاد کرد.

در طول عمل معمولاً هیچ دردی وجود ندارد، زیرا این عمل با بی حسی موضعی و آرام سازی انجام می‌شود. دوره پس از عمل نیز بسیار راحت و قابل تحمل است. در طول روز، بیمار معمولاً احساس درد نمی‌کند، اگرچه ممکن است کبودی یا خشکی چشم داشته باشد که برای کاهش کبودی چشم می‌تواند از یخ استفاده کند.

عمل لیزیک چشم

لیزیک یکی از انواع عمل‌های جراحی چشم است که برای رفع عیوب انکساری چشم در بیمار نزدیک بین، دوربین و یا آستیگماتیسم انجام می‌گیرد. در این روش جراحی، متخصص چشم پزشک جهت اصلاحات لازم بر روی قرنیه از «لیزر اگزایمر» استفاده می‌کند. در اکثر موارد و روی بیشتر مریض‌ها، فرد بهبود می‌یابد و دیگر نیازی به استفاده از عینک و یا لنز نخواهد داشت.

روش کار عمل لیزیک چشم به اینگونه است که ابتدا یک لایه نازک از سطح قرنیه چشم تراشیده می‌شود و سپس توسط لیزر به اندازه مورد نظر می‌رسد. در این روش، جراحی هر کدام از چشم‌ها تنها ۵ دقیقه به طول می‌انجامد، البته استفاده از لیزر در این روش جراحی، ۵ الی ۲۰ ثانیه خواهد بود. جراحی لیزیک چشم به صورت سرپایی انجام می‌شود. چشم پزشک برای عمل لیزیک چشم از بی حسی استفاده می‌کند و به همین علت فرد بیمار دردی را حس نمی‌کند.

مواردی هستند که پزشک معالج از بیمار می‌خواهد که چند روز قبل از جراحی آنها را رعایت نماید، در این قسمت آن موارد را برای شما بازگو می‌کنیم.

استحمام یک روز قبل از عمل جراحی، لبه پلک‌های خود را با شامپو بچه رقیق شده به خوبی شستشو دهید. روز عمل از استفاده عطر و مواد معطر خودداری نمائید. چنانچه از لنزهای تماسی استفاده می‌کنید، حداقل دو هفته قبل از ارزیابی و جراحی نباید از آن استفاده نمائید زیرا لنزهای تماسی حالت قرنیه چشم را تغییر می‌دهد. در روز عمل لیزیک چشم غذای سبک میل کنید، همچنین تمام داروهای تجویز شده را همراه با خود ببرید. از آرایش چشم و مدل مویی که قرار دهی ثابت سر را زیر لیزر دشوار کند، خودداری کنید.

این عمل جراحی دوره نقاهت بسیار کمی دارد و می‌توان گفت تنها چند ساعت به طول می‌انجامد. در شرایط و موارد بسیار نادر ممکن است دوره نقاهت جراحی لیزیک چشم ۳ الی ۶ ماه بعد از عمل طول بکشد تا دید به حالت نرمال و پایدار برسد.

چنانچه فاصله دید شما با لیزیک درست شود، ممکن است که حوالی سن ۴۵ سال برای مطالعه به عینک نیاز داشته باشید.

نکته: این موارد نادر هستند و معمولاً این روش جراحی چشم دوره نقاهت خاصی ندارد.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4710279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha