۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۰۵

همایش مسئولیت‌های اجتماعی بانک‌ها در بوشهر برگزار شد

همایش مسئولیت‌های اجتماعی بانک‌ها در بوشهر برگزار شد

بوشهر- همایش مسئولیت‌های اجتماعی بانک‌ها و تقدیر از دستگاه‌های برتر حوزه امر به معروف در بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه در اسلام ظهر سه‌شنبه در این آئین اظهار داشت: باید به مال و ثروت نگاه جهادی همراه با رویکرد انفاق محورانه وجود داشته باشد زیرا تمکن مالی آزمون الهی خداوند برای انسان‌هاست.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسرو پناه بابیان اینکه نظام مالی در اسلام از اهمیت زیادی برخوردار است طوری که در روایات و احادیث مختلف به آن پرداخته‌شده و می‌طلبد که پارادایم مالی ارائه‌شده در این دین به ساختار تبدیل شود افزود: قوانین کنونی چک در کشور هرچند تغییر و تحولاتی نیز بر آن اعمال‌شده ولی بسیار قدیمی است و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد.

وی تصریح کرد: عده‌ای به هر میزان چک‌هایی صادر می‌کنند ولی در نهایت هم سر از زندان درمی‌آورند که این نشان از محقق نشدن اصلاحات مناسب در حوزه چک است.

خسرو پناه اظهار داشت: در این حوزه امر به معروف و نهی از منکر، اصلاح قانون بانکی اصلاح قانون است نه اینکه با افزایش قاضی و توسعه زندان شاهد رشد روزافزون تخلف‌ها باشیم.

وی بابیان اینکه سالانه حدود یک‌میلیون تن کاغذ وارد کشور می‌شود که با الکترونیکی شدن ساختار بسیاری از آسیب‌های این حوزه ازجمله کمبود کاغذ قابلیت کنترل دارد اظهار داشت: همچنین اگر امر به معروف و نهی از منکر در حوزه بانکی باشد یکی از راه‌های نمود آن پیوند محکم بین سیستم اداری و بانکی با مقوله تولید است.

خسرو پناه ادامه داد: در حوزه بانکی تنها به صادرات توجه شده و در مورد واردات تمرکز لازم وجود ندارد که ثمره آن انجام واردات ذرت تنها توسط عده‌ای محدود است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نیز گفت: در ۲۰ سال گذشته رهبر معظم انقلاب برای هر سال یک شعار انتخاب کردند که این شعار متناسب با کمبودها و مشکلات مرتبط با آن موضوع بوده است و در این مدت، ۱۲ سال آن رهبری به موضوع‌های اقتصادی پرداخته و امسال هم شعار رونق تولید را انتخاب کردند.

سعید زرین فر افزود: تحقق رونق تولید زمانی است که با تسهیل سازی در امور مربوط واحدهای تولیدی آن‌ها بتوانند توسعه روزافزون فعالیت‌های خود را محقق کنند.

وی بابیان اینکه تولید وابسته به سرمایه است و بانک‌ها باید در بخش سرمایه‌گذاری کمک کنند گفت: امروز مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی بانک‌ها کمک به تولید و اشغال است که باید نسبت به این مهم اهتمام ویژه وجود داشته باشد.

کد خبر 4710301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha