۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۳۲

استاندار خوزستان خبر داد:

اعطای ۱۲.۸ میلیارد دلار تسهیلات ارزی به خوزستان

اعطای ۱۲.۸ میلیارد دلار تسهیلات ارزی به خوزستان

اهواز - استاندار خوزستان گفت: بیشترین منابع ارزی صندوق توسعه ارزی به خوزستان اعطا و ۱۲.۸ میلیارد دلار تسهیلات ارزی در حوزه های مختلف پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی ظهر امروز سه شنبه در جلسه تجلیل از برگزیدگان نمایشگاه هفته دولت و کارآفرینی با تسلیت ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) اظهار کرد: امسال سال رونق تولید است و به همین علت باید توجه به تولید مد نظر قرار بگیرد.

وی افزود: یکی از موارد تولید، حوزه گردشگری و صنایع دستی است و توانایی‌ها و ظرفیت‌های خوبی در استان در این زمینه وجود دارد.

استاندار خوزستان و رئیس شورای سیاست گذاری هفته بزرگداشت دولت در استان تصریح کرد: معاون هماهنگی امور اقتصادی باید از این حوزه حمایت و برای این امر تلاش کند.

شریعتی با بیان اینکه در کشاورزی رتبه اول هستیم، یادآور شد: در حوزه زراعی اما در بحث باغات رتبه بیستم هستیم و باید تلاش کنیم در حوزه باغی با توجه به شرایط استان رتبه استان را در زمینه تولید محصولات باغی بهتر کنیم.

وی اضافه کرد: در این مسیر می‌توانیم امنیت غذایی و افزایش تولید را داشته باشیم و اگر سرمایه گذاری قابل ملاحظه‌ای شود در حوزه کشاورزی می‌توانیم غذای همه کشور را تأمین کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: با افزایش سرمایه‌گذاری می‌توانیم سهم خوزستان را در تأمین امنیت غذایی مردم کشورمان افزایش دهیم.

شریعتی خبر داد: امسال پالایشگاه گاز بیدبلند دو افتتاح می‌شود که اعتبار آن ۳.۲ میلیارد دلار است.

وی گفت: امسال با با وجود سیلاب خرید و تولید گندم رشد و ۱۶ درصد افزایش تولید و خرید داشتیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در سیلاب امسال ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان از بین رفت، یادآور شد: امسال ۱۷ درصد خرید گندم در کل کشور توسط خوزستان صورت گرفت.

شریعتی ادامه داد: در تولید کلزا نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشتیم: امسال در تولید نیشکر کشت ۲۱ هزار هکتاری در برنامه است که در کشور سابقه نداشته و تاکنون ۱۰ هزار هکتار آن کشت شده و حتی دیروز به تنهایی ۴۰۰ هکتار برای جبران خسارت سیلاب کشت شد.

وی گفت: سال گذشته ۹۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت کردیم و بیشترین منابع ارزی صندوق توسعه ارزی به خوزستان اعطا و ۱۲.۸ میلیارد دلار تسهیلات ارزی در حوزه‌های مختلف پرداخت شده است.

استاندار خوزستان افزود: ۳۷ هزار میلیارد تومان دستگاه طرح‌های در حال احداث در سامانه پایش طرح‌های سرمایه گذاری استان ثبت شده است.

شریعتی گفت: این سرمایه گذاری ها بسیار خوب است اما منافع آن ملی است و تولید ناخالص کشور را بالا می‌برد اما به شرطی که در همزمان در راستای ترمیم و نوسازی و بازسازی زیرساخت‌های استان عمل شود.

وی ادامه داد: باید کارهایی انجام شود که منفعت آن بیشتر برای استان باشد و مشکلات زیرساختی استان را حل کند.

استاندار خوزستان با اشاره به دستور لغو محدودیت و ممنوعیت کشت و الگوی کشت به دلیل سیلاب و کافی بودن منابع آبی استان یادآور شد: امسال شرایط استان به گونه‌ای بود که کشت تابستانه را داشتیم هرچند مخالفت‌هایی هم شد اما اشتغال ایجاد می‌کند.

شریعتی در پایان یادآور شد: وقتی گفتیم الگوی کشت و محدودیت کشت نداریم امیدوار شدند به طوری که حتی فرصت تکمیل پرونده خسارت‌های سیل را نداشتند.

کد خبر 4710386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha