۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۳۳

از یاران شهید چگینی:

شهید چگینی با رفتار اسلامی موجب تحول در زندگی افراد زیادی شد

شهید چگینی با رفتار اسلامی موجب تحول در زندگی افراد زیادی شد

قزوین- همراه و از یاران شهید قدرت الله چگینی گفت: شهید با رفتار اسلامی و توام با محبت توانست تحول اساسی در زندگی بسیاری ایجاد کند و برخی از معاندین و کمونیست ها را به آغوش اسلام بازگرداند.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت سی و هشتمین سالگرد شهادت قدرت الله چگینی معلم شهید مراسم بزرگداشتی از سوی ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین عصر سه شنبه با حضور حجت الاسلام نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، همکاران و یاران و برادر شهید و نیز جمعی از خانواده‌های شهید در محل سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

علی میرزایی از یاران شهید قدرت الله چگینی در این مراسم گفت: شهید چگینی، صفات و کمالات زیادی داشت و رعایت ادب و احترام به کوچک و بزرگ از سوی وی ستودنی بود.

وی اضافه کرد: شهید چهره معصوم و خندان و متینی داشت و کمتر اتفاق می‌افتاد با معاندین و کمونیست‌ها صحبت کند و آنها را جذب دین نکند.

میرزایی تصریح کرد: شهید چون معلم بود گاهی دیر به کلاس می‌رفت چون بارها اتفاق افتاده بود که در مسیر مدرسه یک پیرزن و یا فقیری کاری داشت و ایشان کارش را انجام می‌داد به همین دلیل دیرتر در سر کلاس حاضر می‌شد.

وی بیان کرد: شهید چگینی مسلمان واقعی بود و آراستگی داشت و حتی کفش‌هایش همیشه واکس داشت و تمیز بود تا ایرادی از وی نگیرند و روی دانش آموزان تأثیرگذار باشد.

شهید قدرت اله چگینی در ۳ دی ماه سال ۱۳۲۶ در یکی از محله‌های فقیرنشین قزوین و در خانواده‌ای متدین، مذهبی و خداجو چشم به جهان گشود و پس از دوران کودکی مراحل تحصیلی را با هوش سرشار خود یکی پس از دیگری پشت سر نهاد و لیسانس ادبیات عرب را دریافت کرد و در دوران تحصیل دبیرستان انجمن «ناشرین حق» را تأسیس کرد که توسط ساواک منحل شد.

وی پس از آن هیئت جانبازان حسینی را بنیان گذاشت و در رشته قضائی دانشگاه قبول شد اما رشته ادبیات عرب را که رشته قرآن بود انتخاب کرد.

شهید چگینی درخواست نخست وزیر رژیم طاغوت را برای رفتن به سفارتخانه‌های کشورهای غربی نپذیرفت و پس از خدمت سربازی به استخدام آموزش و پرورش درآمد و به مبارزات خود علیه رژیم ادامه می‌داد که به اجبار وی را به شهرستان الیگودرز منتقل کردند که در آنجا هم این معلم ساکت ننشست و به افشاگری پرداخت به طوری که ساواک او را به تهران آورده و زیر شکنجه قرار داد و دست راستش تا آخر عمر مجروح بود.

در جریان پیروزی انقلاب این شهید به قزوین هجرت کرد و از سوی فرماندار نظامی دستگیر ولی اجتماع مردم در امامزاده حسین (ه) باعث آزادی وی شد.

بعد از انقلاب چندین پیشنهاد مسئولیت به وی داده شد که همه را رد کرد و گفت شغل من فقط گچ و تخته است و به معلمی اشتغال داشت.

آخرین مسئولیت شهید چگینی معاونت آموزش و پرورش بود که از سوی شهید رجایی قرار بود به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شود که در صبح پنجشنبه دوازدهم شهریورماه ۱۳۶۰ در مقابل منزل خود توسط منافقین در قزوین ترور شد.

کد خبر 4710639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha