۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۲۴

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

نیاز بیمار و مردم محروم بوشهر را در اولویت‌دهی پروژه‌ها دیده‌ایم

نیاز بیمار و مردم محروم بوشهر را در اولویت‌دهی پروژه‌ها دیده‌ایم

بوشهر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در پروژه‌هایی همچون همراه سرا نیاز بیمار و مردم محروم دیده می‌شود که این سنگ بنای جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کشمیری ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح همراه سرای بیمار مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر اظهار داشت: خوشبختانه با طرح تحول نظام سلامت دغدغه‌های مردم دیده‌شده و عدالت درمانی در سطح کشور ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: پروژه خیر ساز همراه سرای بیماران شهدای خلیج‌فارس بوشهر با مساحت هزار و ۸۸۰ مترمربع و اعتبار ۴۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

کشمیری افزود: به فرموده مقام معظم رهبری باید تنها دغدغه بیمار، درمان و بازیافتن سلامتی بیمارش باشد و نه سایر مسائل که خوشبختانه با طرح تحول نظام سلامت جواب زیادی به این نیاز داده شد و الان در استان بوشهر در مناطق شهری شش درصد و در مناطق روستایی سه درصد فرانشیز درمان دریافت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه روزانه به‌طور متوسط دو عمل جراحی قلب در بیمارستان تخصصی قلب بوشهر انجام می‌شود که برای هر عمل حداکثر یک‌میلیون تومان پول نقد فرانشیز داده می‌شود و مابقی توسط بیمه پرداخت می‌شود.

کشمیری خاطرنشان کرد: سال‌ها پیش که مجبور بودیم برای عمل باز قلب به خارج از کشور مراجعه و هزینه زیادی را برای مداوا خرج کنیم که در حال حاضر علاوه بر اینکه رنج سفر حذف‌شده و همراه بیمار نیز در منزل و شهر خود است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در تمام نقاط استان به‌طور مویرگی خدمات درمانی انجام می‌شود و همچنین خانه‌های بهداشت پوشش صددرصدی دارد و هیچ‌گونه خانه بهداشت یا مرکز سلامت برای بازسازی باقی نمانده است.

کد خبر 4711319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha