۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۴۷

رئیس سازمان جنگل‌ها:

طرح کاداستر در ۵۰ درصد از جنگل‌های کشور اجرا شد

طرح کاداستر در ۵۰ درصد از جنگل‌های کشور اجرا شد

شهرکرد- رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: طرح کاداستر در ۵۰ درصد از جنگل‌های کشور اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل آقایی ظهر چهار شنبه در حاشیه آئین کلنگ زنی اقدامات آبخیزداری در حوزه آبخیز قلنگان شهرستان شهرکرد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از مساحت جنگل‌های کشور کاداستر شده و تلاش می‌شود تا پایان سال جاری تمام جنگل‌ها سند تگ برگی دریافت کنند.

وی افزود: این امر موجب تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از تصرف و تجاوز به جنگل خواهد شد.

آقایی تصریح کرد: در حوزه جنگل تا پایان سال سوم برنامه ششم توسعه طرح جایگزین بهره برداری از جنگل‌ها که در گذشته مطابق برنامه متوقف شده را تهیه خواهیم کرد تا از این پس با جنگل‌ها بر این اساس رفتار شود.

وی ادامه داد: در جنگل‌های شمال و هیرکانی طرح‌های جنگلی تنها بهره برداری از جنگل، بهره برداری چوب بود که طبق قانون مصرف چوبی برداشته شده و باید بهره برداری دیگری جایگزین کرد.

معاون وزیر جهادکشاورزی بیان کرد: هدف این است که در میان مدت جنگل‌های شمال بدون نیاز به اعتبارات دولت روی پای خود بایستد و از محل عایدات غیرچوبی مانند محصولات فرعی و اکوتوریسم بهره‌برداری غیرچوبی داشته باشد.

وی بیان کرد: در جنگل‌های زاگرس نیز طرح بوم سازگان زاگرس طراحی شده که از اواخر خرداد ماه امسال آغاز شده است و اولویت کار در حوزه آبخیز، جنگل، مرتع و دیگر موضوعات بوم سازگان است.

آقایی در خصوص آفت شمشاد در جنگل‌های شمال، گفت: ستادی برای مبارزه با این آفت تشکیل شده که حفظ ذخایر ژنتیکی شمشاد به شیوه‌های مختلف را به طور جامع انجام خواهد داد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیان کرد: اکنون در ۱۱ هزار نقطه از کشور پروژه‌های صندوق توسعه ملی در دست اجرا است که به طور متوسط ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

کد خبر 4711608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha