۱۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۹:۴۰

عضو مجلس خبرگان رهبری:

آمریکا و اروپا مقابل ملت ایران ناکام هستند

آمریکا و اروپا مقابل ملت ایران ناکام هستند

کرج - عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اروپا و آمریکا برای برخورد با جمهوری اسلامی ایران مصمم هستند، اما ملت عاشورایی ما به فضل خدا مقاومت می‌کند و دشمنان ناکام خواهند ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد خاتمی عصر پنجشنبه در مراسم بصیرت عاشورایی که در آستان امامزده محمد (ع) کرج برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: یاران امام حسین (ع) شهادت را باختن نمی‌دانستند بلکه از آن با عنوان بُردن یاد می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه یاران امام حسین (ع) عاشق بی قرار شهادت بودند، گفت: همه کربلایی‌ها عاشق شهادت هستند، این مهم را کسی نمی‌تواند انکار کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عشق در کربلا غوغا می‌کرد، افزود: یاران حسین (ع) بزرگ و کوچک از نوجوان تا پیرمرد ۸۰ ساله همه ولایتمدار بودند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه یاران حسین (ع) آمده بودند که پسر پیغمبر در کربلا تنها نماند، گفت: سردار بزرگ کربلا ابوالفضل عباس (ع) می‌گفت؛ «من فدایی حسین (ع) هستم.»

زندگی با عزت، زندگی حسینی است

وی با تاکید بر اینکه کربلا و عاشورا یعنی ولایتمداری، اضافه کرد: ولی فقیه که امروز سایه‌اش بر سر ما است، قطره‌ای از دریای حسین (ع) است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه همه کربلایی‌ها ولایتمدار بودند، گفت: چه آنها که به شهادت رسیدند و چه آنها که به اسارت گرفته شدند همه ولایتمدار بودند.

وی با تاکید بر اینکه بانوان عاشورایی نگذاشتند شعله نهضت حسینی خاموش شود، گفت: آنها عزت حسین (ع) را حفظ کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عاشورا جرقه نبود بلکه یک جریان بود، گفت: هر روز می‌توانیم عاشورایی باشیم.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه باید تلاش کنیم عاشورایی بمانیم و راه حسین (ع) را ادامه دهیم، خطاب به ملت بزرگ ایران، گفت: زندگی با عزت، زندگی حسینی است.

وی در بخش دیگری با صراحت گفت: آمریکا و اروپا می‌خواهد ملت ایران را ذلیل کنند زهی خیال باطل که ملت ایران ملت عاشورایی است و ذلیل نمی‌شود.

شمر، آل خلیفه در بحرین است

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امیدوارم مسئولان این واقعیت را درک کنند که اروپا و آمریکا سر و ته یک کرباس هستند، آنها مصمم به برخورد با جمهوری اسلامی ایران هستند اما ما ملت عاشورایی و کربلایی هستیم و به فضل خدا مقاومت می‌کنیم و آنها ناکام خواهند ماند.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری با اشاره به کشتاری که در یمن می‌شود، گفت: شمر، آل خلیفه در بحرین است که دو جوان را به خاطر عشق به حسین (ع) گردن می‌زنند.

وی با تاکید بر اینکه عاشورا فقط عاشورای دیروز نیست، گفت: یزید فقط یزید دیروز نیست، باید مراقب باشیم که در چه اردوگاهی هستیم، ما بر این باور هستیم زیر این آسمان تنها اردوگاه حسین (ع) اردوگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

برخی در مجلس عزاداری می‌گویند اسمی از شهدا و امام نبرید عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در پی آن است که نام حسین (ع) و نام کربلا پرآوازه باشد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه نمی‌دانم آنهایی که ضد نظام هستند چه ذهنیتی دارند، گفت: برخی مجلس عزاداری برپا می‌کنند و می‌گویند که اسمی از شهدا و امام نبرید در عین حال ادعای حسینی بودن دارند.

وی با تاکید بر اینکه حسینی با اردوگاه حسین (ع) مخالفت نمی‌کند، گفت: هر روز عاشورا است باید هر روز خودمان را ارزیابی کنیم و ببینیم در چه اردوگاهی هستیم.

کد خبر 4712266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha