۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۱۵

امام جمعه موقت تهران:

توجه به ارتقای معنویت و اخلاق از ارکان مهم جامعه اسلامی است

توجه به ارتقای معنویت و اخلاق از ارکان مهم جامعه اسلامی است

اصفهان – امام جمعه موقت تهران گفت: معنویت و اخلاق از ارکان مهم جامعه اسلامی است که مورد توصیه انبیای الهی نیز بوده است چراکه با تمسک به این رکن مهم جامعه رشد و پیشرفت را تجربه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه جمعه، در جمع عزاداران حسینی هیئت رزمندگان اسلام (محبان حضرت زهرا (س)) در مسجد امام خمینی (ره) اصفهان اظهار داشت: رهنمودهای مدبرانه رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب که ترسیم کننده مسیر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی است باید مورد توجه جدی مردم و مسئولان باشد.

وی با بیان اینکه توجه به اخلاق‌مداری و رشد معنویت جزو هفت توصیه رهبری در گام دوم انقلاب است، ابراز داشت: معنویت و اخلاق یکی از ارکان جامعه اسلامی است که مورد توجه و توصیه انبیای الهی نیز بوده است چراکه با تمسک به این رکن مهم حتی با وجود مشکلات مادی نیز یک جامعه اسلامی رشد و پیشرفت را تجربه خواهد کرد.

غیرت دینی از عوامل شکل گیری انقلاب اسلامی است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دفاع و پاسداری از نعمت‌های الهی و داشته‌های انقلابی یکی از مفاهیم غیرت دینی است، ابراز دشت: غیرت دینی از عوامل شکل گیری انقلاب اسلامی و در ادامه رشد و بالندگی آن خواهد بود دفاع و پاسداری از نعمت‌های الهی و داشته‌های انقلابی نیز یکی از مفاهیم غیرت دینی است.

غیرت به معنای وطن دوستی و پاسداری از میهن یکی از نشانه‌های ایمان است

وی با بیان اینکه غیرت به معنای وطن دوستی و پاسداری از میهن در روایات دینی به عنوان یکی از نشانه‌های ایمان ذکر شده است، تاکید کرد: نمود عینی این نوع غیرت را ما در دوران دفاع مقدس مشاهده کردیم که مردم ایران جان برکف از ذره دره خاک این کشور دفاع کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست بیگانگان بیافتد.

وطن پرستی افراطی خود نوعی شرک است

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در این ارتباط باید توجه داشته باشیم که وطن پرستی افراطی خود نوعی شرک است، ابراز داشت: پیش کشیدن بحث مکتب ایرانی توسط برخی افراد در کشور تنها موجب آسیب رساندن و تهمت به انقلاب توسط برخی کشورهای عربی منطقه شد.

وی غیرت درباره ناموس را از جنبه‌های دیگر غیرت دینی برشمرد و گفت: نداشتن غیرت در ارتباط با همسر و دختر در برابر نگاه‌های آلوده در روایات اسلامی از نشانه‌های نفاق برشمرده شده است و داشتن غیرت در این ارتباط حتی در شخص کافر و بی دین نیز نشانه داشتن اخلاقی ارزشمند و انسانی است.

مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) کانون ترویج شئون اسلامی و مفاهیم غیرت دینی باشد

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) کانون ترویج غیرت دینی هستند، تاکید کرد: لازم است در این مجالس در راستای ترویج شئون اسلامی و غیرت دینی مانند اخلاص، توکل، ایمان، توکل، ایثار، حفظ ناموس و پاسداری از دین و میهن و غیره بکوشیم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به پنج مرحله مورد اشاره توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مسیر انقلاب و در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد که نهایت آن دستیابی به تمدن اسلامی است و گفت: ایشان برای رسیدن به مرحله شکل گیری تمدن اسلامی چهار مرحله اولیه دستیابی به انقلاب اسلامی، حاکمیت اسلامی، دولت اسلامی و جامعه اسلامی را بیان فرمودند.

کد خبر 4712957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha