۲۳ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۳۰

استاندار اردبیل:

اردبیل رابه دروغ گل وبلبل معرفی نکنیم/مسئولان واقعیت‌ها رابگویند

اردبیل رابه دروغ  گل وبلبل معرفی نکنیم/مسئولان واقعیت‌ها رابگویند

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: با وجود روند رو به جلویی که در توسعه اردبیل در پیش گرفته شده اما نباید با غلو مشکلات را نادیده گرفته و استان را گل و بلبل معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام‌جو عصر پنجشنبه در نشست هم اندیشی فرهنگی و اجتماعی با موضوع بررسی وضعیت طلاق و راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: علیرغم فعالیت‌های امیدبخشی که در حوزه‌های مختلف در سطح استان اردبیل آغاز شده و با سرعت مناسبی تداوم دارد، نباید از مشکلات چشم پوشی کرده و با اغراق استان را به دور از کاستی‌ها نشان داد.

وی بابیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید واقعیت‌ها را بازگو کنند، افزود: آسیب‌ها و کمبودها را باید قبول کرد و پذیرای نقدهای منصفانه شد.

استاندار اردبیل در ادامه در خصوص چگونگی روند پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی در منطقه نیز عنوان کرد: ارائه برنامه‌های کنترلی و ترویج آموزش‌های لازم باید برای اقشار مختلف جامعه و نه طیف خاص پیاده سازی شود و در این خصوص نیازمند بسیج همگانی و مشارکت تمامی دستگاه‌های مرتبط هستیم.

به گفته بهنام‌جو، کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه به بهره گیری مناسب از ظرفیت مساجد، هیئت‌های مذهبی، سمن‌ها، مدارس، صدا و سیما و تمام بخش‌هایی که به نوعی می‌توانند تریبون و صدایی برای آشنایی عموم مردم با عواقب ناهنجاری‌های اجتماعی باشند، وابسته است.

وی ادامه داد: مراکز مشاوره ازدواج و طلاق باید به تناسب جمعیت مناطق مختلف استان احصا شده و بر اساس نیازهای موجود افزایش کمی و کیفی داشته باشند.

استاندار اردبیل به جایگاه ویژه فضای مجازی در مدیریت و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز اشاره کرد و یادآور شد: با تولید محتوا و فرهنگسازی مناسب در بین خانواده‌ها باید از بستر فضای مجازی به بهترین شکل ممکن برای ترویج فرهنگ و اخلاق نیکو سود جست.

به گفته بهنام‌جو برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط پای کار آمده و وظایف آنان با جزئیات کامل مشخص شود.

کد خبر 4718169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha