۲۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۰۳

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان:

توسعه گلخانه‌ها در استان سمنان/ مشکلی برای پشتیبانی مالی نیست

توسعه گلخانه‌ها در استان سمنان/ مشکلی برای پشتیبانی مالی نیست

سمنان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه موضوع گلخانه‌ها یکی از برنامه‌های کلیدی در توسعه استان است، گفت: مشکلی برای پشتیبانی مالی از توسعه گلخانه‌ها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت الله عسگری صبح یک‌شنبه در سومین جلسه کارگروه توسعه شهرک‌های کشاورزی استان سمنان به میزبانی سالن کوثر استانداری ضمن بیان اینکه برای توسعه گلخانه‌ها از لحاظ تامین منابع و پشتیبانی مالی ‌ مشکلی وجود ندارد، ابراز داشت: آماده‌ایم تا به سرمایه‌گذارانی که آورده مالی و طرح مطلوب دارند، تسهیلات ارزان قیمت در خصوص توسعه گلخانه‌ها ارائه شود.

وی ضمن بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها در جهاد کشاورزی هدف‌گذاری شده است، افزود: موضوع گلخانه‌ها یکی از برنامه‌های کلیدی در توسعه استان به شمار می‌رود که باید به صورت ویژه برای تحقق و گسترش این مهم وقت گذاشته و تلاش شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ضمن بیان اینکه با توجه به کمبود آب می‌بایست به سمت افزایش بهره وری آب گام برداشت، ابراز داشت: جلوگیری از هدر رفت آب و بهینه‌سازی مصرف آن در بخش کشاورزی، یکی از مواردی که ضرورت اجرای طرح توسعه شهرک‌های کشاورزی و تقویت گلخانه‌ها را بیشتر نمایان می‌سازد.

عسگری ضمن بیان اینکه طی ابلاغی به فرمانداری‌ها، با دخیل بودن جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها، می‌طلبد تا به توسعه شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌های ویژه پرداخته شود، تصریح کرد: شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها نیز به عنوان عالی‌ترین جلسه اداری شهرستان‌ها، باید همسو با اولویت‌های هشت گانه توسعه استان گام بردارند.

وی افزود: حوزه ترویج جهاد کشاورزی می‌بایست بر مسئله مذاکره چهره به چهره و تسهیل‌گری و اغنا برای افراد متقاضی راه‌اندازی گلخانه‌ها، توجه و تمرکز جدی داشته باشند تا مقوله گلخانه‌ها در بهره‌برداران این بخش به‌خوبی نهادینه شود.

کد خبر 4718570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha