۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۵۲

بکارگیری انواع لوله و اتصالات پلیمری در صنعت ساختمان

بکارگیری انواع لوله و اتصالات پلیمری در صنعت ساختمان

لوله‌ها و اتصالات پلیمری دارای دامنه گسترده‌ای درتمامی صنایع خصوصا ساختمان، آب و فاضلاب دارند،از اینرو در قالبهای متعددی مانند لوله اتصالات شیرآلات و لوله‌های پلی اتینی تولید و عرضه می‌شوند.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، لوله‌های پلی مری در سه بخش عمده و به صورت کلی در سایزهای مختلف در تمامی صنایع به صورت جزئی و کلی مورد استفاده قرار می‌گیرند که عبارتند از انواع لوله از نوع لوله پلی اتیلن، انواع لوله‌های پی وی سی (لوله پلیکا) و لوله‌های پلی پروپیلن که بخش اعظمی از سیستم‌های پایپینگ تاسیسات ساختمانی را عهده دار هستند.

لوله‌های پلی اتیلن در سه بخش و به صورت عمده مورد استفاده قرار می‌گیرند که عبارتند از لوله پلی اتیلن آبرسانی، گاز و فاضلاب  که در این سه مقوله آبرسانی و فاضلاب بیشترین نوع مصرف را دارا هستند.

لوله‌های پلی اتیلن آبرسانی در بخش کشاورزی و انتقال آب بیشترین مورد مصرف را دارا هستند و در بخش فاضلاب در خصوص فاضلاب‌های خانگی در مقاطع ۵۰ میلیمتر الی ۱۶۰ میلیمتر مورد استفاده واقع می‌شوند اما در بخش فاضلاب‌های شهری و روستایی و در مقوله فاضلاب‌های صنعتی این نوع از مصرف مختص لوله‌های پلی اتیلن تکجداره نمی‌شود و لوله‌های جایگزینی با مواد پایه پلی اتیلن با نام لوله‌های کاروگیت یا لوله‌های پلی اتیلن دوجداره جایگزین مناسبی برای این خطوط هستند.

لوله‌های کاروگیت در مقایسه با انواع لوله های تک جداره از مقاومت بالایی در زیر زمین برخوردارند و قیمت نسبتا مناسب‌تری نسبت به همتایشان یعنی لوله های پلی اتیلن تکجداره دارند.

قیمت لوله کاروگیت با توجه به وضعیت ظاهری لوله های تکجداره به مراتب پایین‌تر و مناسب‌تر است. به صورت کلی لوله های پلیمری در چند دهه اخیر از بازخورد خوبی در پروژه‌های مختلف برخوردار بوده و کارایی و دوام لازم را با توجه به نوع پروژه‌ها که عمدتا در عمق زمین است دارا هستند، از اینرو و با توجه به جایگزینی این لوله‌ها با لوله‌های بتنی و فولادی می‌توان این لوله‌ها را پایه و اساس اصلی در اکثر پروژه‌های صنعتی و ساختمانی دانست.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4719019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha