۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۵۲

حزب لیبرال دموکرات‌ سیاست عدم خروج از اتحادیه اروپا را اتخاذ کرد

حزب لیبرال دموکرات‌ سیاست عدم خروج از اتحادیه اروپا را اتخاذ کرد

حزب لیبرال دموکرات‌ انگلیس با اتخاد موضع سرسختانه‌تر در قبال برگزیت اعلام کرد که رسما سیاست عدم خروج از اتحادیه اروپا را اتخاذ می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورو نیوز، حزب لیبرال دموکرات انگلیس با اعلام این مطلب عنوان داشته که در صورت پیروزی در انتخابات و بدست گرفتن قدرت، آن را عملی خواهد کرد.

این حزب از ۶۵۰ کرسی پارلمان بریتانیا تنها ۱۸ کرسی را در اختیار دارد و با اتخاذ سیاست «نه به برگزیت» امیدوار به جلب آرای ۱۶ میلیون نفری است که در همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ بریتانیا به ماندن کشورشان در اتحادیه اروپا رای دادند.

حزب لیبرال دموکرات‌ انگلیس در صورت پیروزی در انتخابات و بدست آوردن کرسی های لازم برای در اختیار گرفتن قدرت، کاری خواهد کرد کارستان که در عرصه سیاست بریتانیا بی‌سابقه خواهد بود.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر فعلی انگلیس وعده داده است که کشورش را ۳۱ اکتبر همین سال، با یا بدون توافق، از اتحادیه اروپا خارج کند. وعده جانسون و سیاست بریتانیا و حتی هم حزبی ها او را به دو جناح مخالف و موافق تبدیل کرده است.

اعلام خروج از اتحادیه اروپا آنهم به هر قیمتی، برای بوریس جانسون و حزب محافظه‌کارش گران تمام شده و باعث شده است وی و حزبش اکثریت را در پارلمان از دست بدهند و به فکر انتخابات زودهنگام باشند.

تام بریک، سخنگوی حزب لیبرال دموکرات روز یکشنبه گفت: «ما نقطه پایانی بر کابوس برگزیت  خواهیم گذاشت، برگزیتی که کل کشور را به زیر می کشد و ما را از هم می‌درد.»

شانس پیروزی در انتخابات برای لیبرال دموکراتهای بریتانیا که هرگز نتوانسته اند بیش از ۶۲ کرسی را در پارلمان بریتانیا از آن خود کنند آنچنان که باید زیاد نیست و به همین ترتیب راه برای تشکیل دولت توسط جو سوینسون، رهبر این حزب نیز هموار نیست.

کد خبر 4719526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha