۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۳

امام جمعه کرمان:

منتخبان مردم در مجلس در عزل و نصب ها دخالت نکنند

منتخبان مردم در مجلس در عزل و نصب ها دخالت نکنند

کرمان- امام جمعه کرمان گفت: با توجه به دستورات رهبری منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی نباید در عزل و نصب ها دخالت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر کرمان گفت: نمایندگان حق نظارت دارند، اما حق ندارند در شهر خود در عزل و نصب‌ها دخالت کنند و رهبری به صراحت در مجلس قبل تاکید کردند در عزل و نصب‌ها دخالت نکنید.

وی با بیان اینکه نمایندگان منتخب به مصالح ملی کشور و مصالح منطقه‌ای توجه داشته باشند و هر نماینده‌ای در برابر کل ملت مسئول است افزود: شما نماینده کسانی که رأی دادند و ندادند هستید و برای پیشرفت حوزه انتخابیه خودتان باید تلاش و کار کنید؛ البته به مصالح ملی کشور هم توجه داشته باشید.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهید در این مأموریت پیروز شوید در درجه اول نباید اختلاف داشته باشید که این اختلافات بعضی از حوزه‌های انتخابیه را با رکود مواجه و توان شما را کم می‌کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، با اشاره به سالروز فتح خرمشهر افزود: سقوط خرمشهر برای مردم ما بسیار دردناک بود، ولی فتح و پیروزی در جنگ، آن هم در خرمشهر برای مردم بسیار شیرین بود.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب تاکنون، کوچک‌ترین گلوله‌ای به سمت دشمنان شلیک نکردیم و زمانی شلیک کردیم که آنها (دشمنان) به ما حمله کردند از این‌رو ما جنگ تحمیلی را آغاز نکردیم بلکه از کشورمان دفاع کردیم.

وی همچنین با اشاره به روز ملی جمعیت گفت: جمعیت جوان فعال و تحصیلکرده از مؤلفه‌های قدرت در کشور است که در رابطه با آن باید همه توده‌های مردم و مسؤولان امر بسترهای فرهنگی و اقتصادی را برای افزایش جمعیت فراهم کنند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی، افزود: کمی و پیری جمعیت برای هر کشوری بحران درست می‌کند، از این‌رو شعار زندگی بهتر با فرزند کمتر شعار بسیار اشتباهی بود، زیرا جمعیت برای هر کشوری قدرت اقتصادی می‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت برای یک کشور امنیت و آسایش می‌آورد، افزود: جمعیت، اقتصاد را پویا می‌کند و چرخ‌های فعالیت یک کشور، جمعیت فعال آن است.

کد خبر 6109055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha