۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۳۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

خرید۷۲۵هزارتن گندم درکردستان/پرداخت۱۱هزارمیلیاردریال به گندمکاران

خرید۷۲۵هزارتن گندم درکردستان/پرداخت۱۱هزارمیلیاردریال به گندمکاران

سنندج - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تا کنون ۷۲۵ هزار تن گندم از کشاورزان سطح استان کردستان خریداری شده است.

خالد جعفری در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۷۲۰ هزار تُن از این میزان در سامانه بانک کشاورزی به ثبت رسیده است، اظهار داشت: ارزش گندم ثبت شده در سامانه بانک به میزان ۱۲ هزار و ۴۶۹ میلیارد و ۷۷۵ میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون از این مبلغ ۱۱ هزار و ۷۰ میلیارد و ۲۵۷ میلیون ریال به حساب گندمکاران کردستانی واریز شده است، افزود: این میزان بیش از ۹۰ درصد مطالبات کشاورزان را شامل می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان مانده مطالبات گندمکاران کردستانی از دولت را یک هزار و ۴۵۹ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: دولت به منظور حمایت از کشاورزان به ازای هر تُن محصول به مراکز بخش خصوص ۱۵۰ هزار ریال و مراکز بخش دولتی ۲۵۰ هزار ریال بابت کرایه حمل پرداخت می کند.

جعفری یادآور شد: از محل کمک های دولت برای حمل گندم به گندمکاران این استان که محصول خود را به مراکز نگهداری و سیلوهای دولتی تحویل داده اند، تا کنون ۶۲ میلیارد و ۵۴۱ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم تا ۳۱ شهریور ماه جاری ادامه دارد، بیان کرد: در سال زراعی جاری شهرستان بیجار با ۲۰۷ هزار تُن، سقز با ۱۴۱ هزار تُن و قروه با ۱۳۳ هزار تُن به ترتیب در رتبه های اول تا سوم خرید تضمینی گندم در این استان قرار دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در پایان سخنان خود گفت: امسال در بیش از ۹۳ مرکز محصول مازاد بر نیاز گندمکاران این استان به صورت تضمینی خریداری شد که ۷۳ مورد از این مراکز را سازمان تعاون روستایی کردستان تجهیز و راه اندازی کرده بود.

کد خبر 4719648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha