۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۲۵

خدمات شبکه آزمایشگاهی به بازارهای بین‌المللی می‌رسد

خدمات شبکه آزمایشگاهی به بازارهای بین‌المللی می‌رسد

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری در نیمه دوم سال جاری به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها و سازوکارهای لازم برای عرضه خدمات مراکز عضو به مشتریان خارج از کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ، به منظور توسعه کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی کشور تشکیل شده است و در حدود ۴۰۰ مرکز آزمایشگاهی تخصصی در سراسر کشور را تحت پوشش دارد.

برنامه فعالیت‌های شبکه برای سال ۹۸ تدوین شده و به تصویب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز رسیده است. بر این اساس، شبکه آزمایشگاهی به منظور توسعه بازار خدمات آزمایشگاهی مراکز عضو، برنامه‌های انگیزشی متنوعی را برای ترغیب پژوهشگران، صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان را در نیمه دوم سال جاری اجرا خواهد کرد.

ورود به بازار خدمات آزمایشگاهی خارجی، به‌ویژه کشورهای همسایه است. وجود دانشگاه‌های متعدد و حضور تعداد قابل توجه پژوهشگران در کشورهای همسایه، فرصت ارزشمندی را برای مراکز آزمایشگاهی ایران فراهم کرده و شبکه آزمایشگاهی ایجاد زیرساخت‌ها و سازوکارهای لازم برای عرضه خدمات این مراکز به مشتریان خارج از کشور را در برنامه کاری سال ۹۸ قرار داده است.

کد خبر 4720156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha