۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۴۸

معاون استاندار بوشهر:

کاهش ۲٫۵ درصدی طلاق در استان بوشهر/ مشکل کارت ملی حل شود

 کاهش ۲٫۵ درصدی طلاق در استان بوشهر/ مشکل کارت ملی حل شود

بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در پنج‌ماهه نخست سال جاری شاهد کاهش ۲.۵ درصدی طلاق در استان بوشهر بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خورشیدی بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر رتبه ۲۷ طلاق کشور را کسب کرده که امیدوارم شاهد تداوم این روند کاهشی باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به انتخابات پیش رو در سال جاری و الزام کارت ملی هوشمند در انتخابات، باید از طریق نمونه‌گیری، بررسی و تحقیق مشخص شود که چه افرادی و از چه مراکز جمعیتی فاقد کارت ملی هستند تا مشکل فقدان کارت ملی افراد حل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بابیان اینکه آمار وقایع حیاتی در شهرستان‌های جنوبی -عسلویه، کنگان و جم- جای سؤال دارد و نیاز به بررسی‌های بیشتری در این حوزه احساس می‌شود گفت: خواهش من از دهیاری‌ها و شهرداری‌ها این است که در خصوص آرامستان‌ها موارد مدنظر ثبت احوال را در نظر بگیرند، مواردی چون محصور شدن و تعیین متولی آرامستان‌ها جز مصوبات جلسه قرار بگیرد.

خورشیدی بابیان اینکه با توجه به حضور تعداد قابل‌توجه جمعیت عشایر در استان بوشهر، برای ثبت وقایع حیاتی و صدور کارت ملی این عزیزان همکاری و تعامل امور عشایر و ثبت احوال موردتوجه قرار بگیرد خاطرنشان کرد: در خصوص اعلام به‌موقع وقایع حیاتی ازجمله فوت همکاری بیشتری با ثبت احوال صورت بگیرد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر نیز گفت: بیش از ۹۳ هزار نفر از مردم استان بوشهر برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکرده‌اند.

اسکندر پاسالار بیان کرد: ۸۸ درصد واجدین شرایط استان کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌اند اما ۹۳ هزار و ۶۱۲ نفر هنوز در این خصوص اقدامی نکرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر خاطرنشان کرد: دو هزار و ۸۰۵ کارت هوشمند ملی متقاضیان صادرشده و در دفاتر پیشخوان موجود است.

کد خبر 4721189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha