۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۰:۲۳

استاندار زنجان:

نسل جوان به مطالعه ترغیب شود/سهم نیم درصدی کتابخانه‌ هاپیگیری شود

نسل جوان به مطالعه ترغیب شود/سهم نیم درصدی کتابخانه‌ هاپیگیری شود

زنجان-استاندار زنجان بر لزوم توسعه و تقویت فرهنگ کتاب‌خوانی در بین قشر نوجوان و جوان تاکید کرد و گفت: با برنامه ریزی کارشناسی و هدفمند نسل جوان به مطالعه ترغیب شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله حقیقی سه‌شنبه شب در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه باید با برنامه ریزی کارشناسی و هدفمند نسل جوان به مطالعه ترغیب شوند، افزود: برای افزایش رغبت دانش‌آموزان به مطالعه کتاب‌های غیردرسی باید با تشکیل کارگروه کارشناسی، راهکارهای عملیاتی ارائه شود.

وی ادامه داد: نباید صورت مسئله را پاک کرد و باید به دنبال راه حل عملیاتی و کارشناسی برای جذب این قشر به حوزه کتاب‌خوانی بود.

حقیقی در ادامه با اشاره به اختصاص نیم‌درصد از درآمد شهرداری‌های استان به کتابخانه‌های عمومی نیز پیگیری و گزارش آن در جلسه آینده انجمن ارائه شود، افزود: با توجه به تفاهم‌نامه شهرداری و امور کتابخانه‌های استان در جلسه آینده شهردار گزارشی از وضعیت اجرای این تفاهم‌نامه ارائه دهد. 

استاندار زنجان با بیان اینکه پیگیری سهم نیم درصدی امور کتابخانه‌ها از شهرداری‌ها توسط معاون عمرانی پیگیری شود، گفت: باید گزارش داده شود در این زمینه چه اقداماتی انجام شده و چه اقداماتی در دست اقدام است تا کار فراموش نشود. 

حقیقی  همچنین لزوم تداوم ساخت پروژه کتابخانه شهر قیدار را مورد تاکید قرار داد و گفت:  نباید هیچ  وقفه‌ای در زمینه ساخت کتابخانه شهر قیدار صورت بگیرد و  هر زمان که کتابخانه‌ها آماده بهره‌برداری بود افتتاح شود و معطل مراسم نمادین نباشد. 

وی در ادامه  لزوم توجه به استفاده از توان بخش خصوصی برای توسعه و تجهیز کتابخانه‌های عمومی در استان زنجان را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به برگزاری همایش خیرین کتابخانه ساز استان زنجان، گفت: بخش خصوصی استان زنجان دارای ظرفیت‌های خوبی برای توسعه فضای کتابخانه‌ای در استان است که باید از این ظرفیت استفاده مطلوب صورت بگیرد.

کد خبر 4721581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha