اثر تازه آیت الله میرباقری؛

«عصر جدید؛ خوانشی از مفاهیم و راهبردهای گام دوم» منتشر شد

«عصر جدید؛ خوانشی از مفاهیم و راهبردهای گام دوم» منتشر شد

کتاب «عصر جدید؛ خوانشی از مفاهیم و راهبردهای بیانیۀ گام دوم» اثر تازه آیت الله میرباقری توسط نشر «تمدن نوین اسلامی» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، انقلاب اسلامی، آغازگرِ عصر جدید است. امام خامنه‌ای در «بیانیهٔ گام دوم»، نوشته اند: «آن روز که جهان میان شرق و غرب مادّی تقسیم شده بود و کسی گمان یک نهضت بزرگ دینی را نمی‌بُرد، انقلاب اسلامی ایران، با قدرت و شکوه پا به میدان نهاد؛ چهارچوب‌ها را شکست؛ کهنگی کلیشه‌ها را به رخ دنیا کشید؛ دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد و آغاز عصر جدیدی را اعلام نمود. طبیعی بود که سردمداران گمراهی و ستم واکنش نشان دهند، امّا این واکنش ناکام ماند. چپ و راستِ مدرنیته، از تظاهر به نشنیدن این صدای جدید و متفاوت، تا تلاش گسترده و گونه‌گون برای خفه کردن آن، هرچه کردند به اجلِ محتوم خود نزدیک‌تر شدند.»

همچنین معظم له در «پیام به مناسبت اولین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)» در سال ۶۹ نوشتند: «با پیروزی این انقلاب عظیم، عصر جدیدی در مناسبات عالم پدید آمده است. این عصر را باید «عصر امام خمینی» نامید و ویژگی آن، عبارت است از بیداری و جرأت و اعتماد به نفس ملت‌ها در برابر زورگویی ابرقدرت‌ها و شکستن بت‌های قدرت ظالمانه و بالندگی نهال قدرت واقعی انسان‌ها و سربرآوردن ارزش‌های معنوی و الهی.»

بر این اساس آیت الله سیدمحمد مهدی میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی کتاب «عصر جدید» (خوانشی از مفاهیم و راهبردهای بیانیۀ گام دوم) را در حدود ۲۰۰ صفحه تألیف کرده اند کهتوسط نشر «تمدن نوین اسلامی» منتشر شده است.

آیت الله میرباقری در کتاب «عصر جدید» می نویسد: «بر اساس بیانیۀ گام دوم، انقلاب اسلامی عصر جدیدی را آغاز کرده و انسداد تاریخی بعد از رنسانس را شکسته است. انقلاب اسلامی یک انفتاح تاریخی و گشایش جدیدی به‌سوی پیشرفت است که در آن، «دین و دنیا» و «زندگی و بندگی» توأمان دیده می‌شوند.»

کد خبر 4722413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کتابگاه IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
      2 0
      لینک خرید آنلاین نسخه چاپی کتاب عصر جدید با 17% تخفیف: https://basalam.com/ketabeadib/product/183889