۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۹:۰۶

فرماندار دماوند:

عمده مشکل روستاهای آیینه‌ورزان و خسروان اشتغال جوانان روستا است

عمده مشکل روستاهای آیینه‌ورزان و خسروان اشتغال جوانان روستا است

دماوند- فرماندار دماوند گفت: عمده مشکل روستاهای آیینه‌ورزان و خسروان اشتغال جوانان روستا است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید صفری عصر چهارشنبه در حاشیه بازدیدهای روستایی، از روستاهای خسروان و آیینه‌ورزان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیگیری رفع مشکلات روستاهای آیینه‌ورزان و خسروان از اهمیت ویژه برخوردار است و امروز به دنبال بازدید به عمل آمد و مشکلات این دو روستا مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: در دور دوم این بازدیدها، بسیاری از مشکلات این دو روستا برطرف شده است، اما عمده مشکلات در روستای خسروان شامل زمین مسکن جوانان بود که در این راستا مقرر شد با همکاری بنیاد مسکن و منابع طبیعی، قطعه زمینی برای مسکن جوانان در نظر گرفته و طرح آن ارائه شود.

صفری در خصوص مشکل باغداران نیز بیان داشت: در این خصوص مقرر شد که نامه‌ای با پیگیری جهاد کشاورزی شهرستان به جهت فروش سیب باغداران خسروان انجام شود، زیرا این مشکل عمده باغداران ما در شهرستان دماوند است.

فرماندار دماوند بیان داشت: همچنین از دیگر مشکلات، زیرگذر روستای خسروان بود که مقرر شد با گزارشی که مدیر راهداری برای بحث عدم سیل‌خیز بودن آن محل ارائه می‌دهد، اقدام به ساخت زیرگذر کنند و در روستای آیینه‌ورزان، از جمله موارد مطرح شده در این بازدید، موضوع مسکن جوانان بود که در این راستا مقرر شد که بنیاد مسکن در خصوص تهیه طرح و نقشه اقدام کند.

وی از دیگر موارد را مشکلات دامداران و منبت‌کاران اعلام کرد و اظهار داشت: عمده مشکل اهالی روستا، بحث اشتغال جوانان روستا است و مقرر شد با کمک شورا و دهیاری، طرحی به جهت بحث اشتغال‌زایی و کارآفرینی ارائه کنند چرا که روستای آیینه‌ورزان پتانسیل‌های بسیاری دارد که از جمله آن می‌توان به بحث گردشگری اشاره کرد و با توجه به این که این روستا هدف صنایع دستی استان تهران است، می‌تواند در این زمینه اشتغال و کارآفرینی انجام دهد که این امر نیاز به طرحی جامع دارد و مقرر شد که با حمایت شورا و دهیاری، این طرح جامع تهیه شود.

صفری افزود: طرح‌های هادی معمولا ۱۰ ساله است و پس از پایان این مدت، بنیاد مسکن موظف به بازنگری در این خصوص است و طرح هادی روستای آیینه‌ورزان، هشت ساله است و پس از اتمام دو سال آینده نیاز به بازنگری دارد.

وی در خصوص فاضلاب ناحیه صنعتی نیز بیان داشت: فاضلاب این ناحیه با مشکلاتی مواجه بود که سیستم تصفیه‌خانه ناحیه صنعتی آیینه‌ورزان، آماده بهره‌برداری است و به گفته رئیس شهرک صنعتی، تنها دو درصد از آن باقی مانده است که با مهلتی ۱۵ روزه، این مشکل برطرف خواهد شد.

کد خبر 4722532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha