۲۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۵۷

نماینده شرکت بازرگانی دولتی ایران در کردستان:

پرداخت بهای خرید تضمینی گندم در کردستان به ۹۵ درصد رسید

پرداخت بهای خرید تضمینی گندم در کردستان به ۹۵ درصد رسید

سنندج - نماینده شرکت بازرگانی دولتی ایران در کردستان گفت: ۹۵ درصد بهره برداران کردستانی که محصول گندم خود را به مراکز خرید تضمینی دولتی تحویل داده اند، بهای گندم خود را دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان جمال صالحی اظهار داشت: تاکنون حدود ۷۲۶ هزار تُن گندم در این استان خریداری شده که ۷۲۵ هزار تُن از این میزان در سامانه بانک کشاورزی به ثبت رسیده است.

وی افزود: ارزش گندم ثبت شده در سامانه بانک به میزان ۱۲ هزار و ۵۵۷ میلیارد ریال بود که تاکنون حدود ۹۵ درصد از این مبلغ شامل ۱۱ هزار و ۹۲۶ میلیارد ریال به حساب بهره برداران واریز شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی ایران در کردستان مانده مطالبات گندمکاران کردستانی از دولت را ۶۹۲ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: دولت در سال جاری به منظور حمایت از تولید کنندگان برای هر تُن محصول تحویلی از سوی بهره برداران به مراکز بخش خصوص ۱۵۰ هزار ریال و مراکز بخش دولتی ۲۵۰ هزار ریال به کشاورزان بابت کرایه حمل پرداخت می کند.

صالحی یادآور شد: از محل کمک های دولت برای حمل گندم به بهره برداران این استان که محصول خود را به مراکز نگهداری و سیلوهای دولتی تحویل داده اند ۷۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

کد خبر 4722836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha