۲۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۱۳

مدیرکل بازرسی و حقوقی استانداری کردستان:

۷۰ درصد فرمانداری‌های کردستان رشد شاخص عملکردی دارند

۷۰ درصد فرمانداری‌های کردستان رشد شاخص عملکردی دارند

سنندج - مدیرکل بازرسی و حقوقی استانداری کردستان گفت: ۷۰ درصد فرمانداری‌های کردستان در ارزیابی شاخص عملکرد در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ شاهد افزایش امتیاز بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، مسعود روحانی با اشاره به اینکه وزارت کشور در سال‌های اخیر به صورت سیستماتیک اقدام به ارزیابی فرمانداری‌های کشور می‌کند، اظهار داشت: در بررسی عملکرد سال ۹۷ هفت فرمانداری استان نسبت به سال قبل شاهد رشد امتیاز عملکرد و سه فرمانداری نیز کاهش امتیاز داشتند.

وی افزود: در این بررسی با توجه به بررسی به عمل آمده امتیازات تمام فرمانداری‌های استان متوسط به بالا بود و دلیل کاهش امتیاز این سه فرمانداری در عدم ثبت مستندات مربوط به عملکرده‌ها در سامانه مربوطه توسط کارشناسان آنها بوده است.

مدیرکل بازرسی و حقوقی استانداری کردستان با بیان اینکه انتظار می رود در سال جاری کارشناسان این فرمانداری‌ها در مستندسازی و بارگذاری آن در سامانه بیشتر دقت کنند تا ضعف‌های گذشته جبران شود، ادامه داد: ارتقاء امتیاز عملکرد فرمانداری های استان مدیون زحمات مجموعه عملکرد حوزه‌های مختلف فرمانداری و نشانه‌ی نوعی کار تیمی موفق است.

روحانی یادآور شد: کارشناسان ارزیابی عملکرد در فرمانداری در یک فرصت ۱۰ روزه عملکرد یک ساله فرمانداری را با توجه به مستندات جمع آوری شده در حوزه‌های مختلف بر روی سامانه بارگذاری و سپس دفاتر متناظر آنها در استانداری نیز در فرصتی چند روزه صحت مستندات را بررسی و اداره کل بازرسی استانداری پس از اطمینان از صحت مستندات و تأیید آنها ادامه فرایند ارزیابی را به مرکز بازرسی وزارت کشور ارسال می کند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در نهایت وزارت کشور رتبه بندی فرمانداری های سراسر کشور و استان مربوطه را اعلام می کند.

مدیرکل بازرسی و حقوقی استانداری کردستان شاخص های کلی عملکرد فرمانداری‌ها را شامل ارتقا امنیت پایدار داخلی، توسعه مشارکت و نشاط سیاسی، هماهنگی امور اجتماعی و فرهنگی، توسعه شهری و روستایی، مدیریت بحران، هماهنگی امور اقتصادی، صیانت از حقوق شهروندی و ارتقا سلامت نظام اداری و مقابل با فساد اعلام کرد.

روحانی گفت: فرمانداری‎هایی که در این گزارش امتیازشان کاهش پیدا کرده به این معنی نیست که عملکرد ضعیفی داشته اند بلکه کم کاری در جمع آوری و بارگذاری مستندات توسط کارشناسان در این امر دخیل بوده است.

کد خبر 4722852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha