۳۰ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۵۳

مدیرکل راهداری استان مرکزی خبر داد؛

افزایش حجم تردد وسائل نقلیه در محورهای استان مرکزی طی سال جاری

افزایش حجم تردد وسائل نقلیه در محورهای استان مرکزی طی سال جاری

اراک- مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان مرکزی از افزایش حجم تردد در محورهای استان مرکزی طی شش ماه نخست امسال خبر داد و گفت: در مدت مذکور بیش از ۱۱۶ میلیون تردد در محورهای استان ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی زندی فر با اشاره به فعالیت ۹۵۰۰ راننده حمل بار در استان مرکزی، اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل بار قوانینی تعریف شده که ما مسئولان دخالتی در تدوین آن نداشته ایم و تنها می توان با اصلاح و تغییر این قوانین با توجه به شرایط، آنها را اجرایی کرد.

وی افزود: مشکلاتی در حوزه حمل و نقل وجود دارد و ما به عنوان متولی حمل و نقل در پی راهکارهای کنترل مکانیزه این فضا در کشور هستیم، حمل و نقل و صنایع در واقع زنجیره ای هستند که باید با تعامل با یکدیگر به درک درست از قوانین دو طرف و شرایط برسند، اما عموما ارتباط بین این دو مجموعه کم است.

زندی فر با تاکید بر اینکه دستگاه ها ملزم به اجرای قوانین هستند، اما برخی از قوانین در شرایط فعلی نیازمند اصلاح است، افزود: در احتساب هزینه حمل و نقل بار ۱۲.۷۵ درصد درآمد به شرکت حمل و نقل تعلق می‌گیرد و باقی در اختیار راننده است.

وی در خصوص قیمت حمل بار در استان مرکزی گفت: در برخی از مسیرها قیمت به دلیل حساسیت کار بالا است اما در برخی از مسیرها قیمت حتی از دیگر نقاط کشور نیز کمتر است. در تعیین قیمت باید به شرایط راننده و پروسه حمل و نقل نیز توجه داشت.

زندی فر عنوان کرد: با افزایش قیمت‌ها در کشور هر جفت لاستیک از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده و لوازم یدکی بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشت، مسلما در این شرایط قیمت حمل بار افزایش می یابد، اما از سال گذشته تاکنون این افزایش قیمت کمتر از ۷۰ درصد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تاکید کرد: مجموعه حمل و نقل استان، کاهش هزینه‌های حمل بار در مسیرهایی که دارای حساسیت کمتر هستند را دنبال می‌کند و این امر را از طریق سازمان حل و نقل کشور پیگیر است.

کد خبر 4723961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha