۳۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۳۶

شهردار تهران در مراسم بهره برداری از دو پروژه عمرانی و ترافیکی مطرح کرد

توضیحات درباره تفاهم نامه با وزارت امور خارجه

توضیحات درباره تفاهم نامه با وزارت امور خارجه

صبح شنبه با حضور شهردار تهران دو پروژه عمرانی و ترافیکی در منطقه یک به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، دو پروژه بزرگ عمرانی- ترافیکی در شمال تهران افتتاح شد.  این دو پروژه شامل احداث پل تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید چمران (پل شهید سرهنگ خلبان نوروزی) و اتصال آن به بلوار رشید الدین فضل ا...، به همراه طرح تعریض باند جنوبی بلوار رشید الدین فضل الله است.

پروژه  پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید چمران که پیرو مصوبه شورای اسلامی شهر تهران با نام شهید خلبان سرهنگ نوروزی نامگذاری شده، در شش ماه گذشته عملیات اجرایی آن به سرانجام رسیده و ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است.

پروژه دیگری که به صورت هم زمان با عملیات اجرایی پل شهید نوروزی انجام شده، طرح تعریض باند جنوبی بلوار رشید الدین فضل ا...  است. به گفته مسئولان شهری منطقه  با توجه به اینکه بار ترافیکی پل شهید چمران وارد محدوده خیابان رشید الدین فضل الله می شود و ممکن بود عملیات اجرای این پروژه ترافیک مضاعفی ایجاد کند، با تعریف پروژه ای جدید و هم زمان با عملیات اجرایی پل، بحث تعریض باند جنوبی این خیابان از چهار ماه قبل کلید خورد، کار مطالعاتی آن انجام و با قریب ۱۲ میلیارد تومان هزینه به طور هم زمان با افتتاح پل به بهره برداری رسید.

جزئیات تفاهم شهرداری و وزارت امور خارجه در خصوص میدان مشق

پیروز حناچی شهردار تهران پس از مراسم افتتاح از این دو پروژه در جمع خبرنگاران گفت: پروژه امروز دسترسی جدیدی به منطقه ولنجک، دانشگاه شهید بهشتی و مقدس اردبیلی است و امیدواریم با افتتاح این پروژه ازحجم گلوگاه چمران مقابل نمایشگاه کاسته و دسترسی به این مناطق راحت تر شود.

وی افزود: البته همزمان با افتتاح این پل، پروژه تعریض خیابان رشیدالدین فضل الله هم افتتاح شد که با همکاری نمایشگاه بین المللی صورت گرفت و امیدوارم یکی از گره های پیک ترافیکی چمران و در قدم بعدی در یادگار امام برطرف شود.

حناچی درباره تفاهم نامه اخیر با وزیر امور خارجه هم گفت: این تفاهم نامه پیرو اجرای مصوبه ۸۲ دولت منعقد شد که شهرداری را موظف کرده بود به میدان مشق به عنوان فضای شهری توجه کند. هم اکنون آنجا موزه های فراوانی فعال هستند و قرار شده است که که بقیه فضاها هم تبدیل به موزه شود و حتی موزه اسناد وزارت خارجه هم آنجا تشکیل شد. به هر حال آن محوطه ظرفیت بی بدیلی برای اقدامات فرهنگی در تهران است که باید استفاده شود.

وی درباره فعالیت های شهرداری در مراسم اربعین گفت: نگاه ما مثل نمایشگاه عطر سیب است و مخاطبان ما در این مراسم مردم هستند و تلاش می کنیم ماموریت هایی که به محول می شود را به خوبی انجام دهیم. همان طور که می دانید این همایش یک همایش کاملا مردمی است و ما باید بسترها و زیرساخت های لازم را فراهم کنیم. بخشی از ۴ گلوگاه ما که در اختیار شهرداری های مناطق است فعال خواهد بود و در کل شهرداری بر اساس مصوبه ای که شورای شهر در این زمینه خواهد داشت عمل می کند.

شهردار تهران درباره برنامه های روز تهران گفت: تلاش ما این است ارزش هایی از تهران را مورد توجه قرار دهیم که کمتر به آن پرداخته شده است.   ما در این هفته برنامه های متفاوتی خواهیم داشت.

حناچی در پاسخ به سوالی درباره بخشنامه برخورد با پیمانکارانی که در نصب نام شهدا در معابر تخلف کرده اند و این که آیا با پیمانکاری برخورد شده است، گفت: این بخشنامه ۴ شنبه صادر شد و بعد از آن تعطیلات بود. منتظریم تا گزارش ها اعلام شود و تصمیم بگیریم.

سید حمید موسوی شهردار منطقه یک نیز  با بیان این‌که در اولین روز از هفته دفاع مقدس یکی از پروژه‌های مهم منطقه افتتاح شد، گفت:‌ پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید چمران و اتصال آن به بلوار رشیدالدین فضل‌الله را به نام شهید خلبان نوروزی نام‌گذاری کردیم.

وی در مورد ویژگی‌های این پل با بیان این‌که با این پل بزرگراه چمران به معابر مقدس اردبیلی، درکه، اوین، بلوار و میدان دانشجو متصل می‌شود، اظهار کرد: کاهش ترافیک و تسهیل در آمد و شد از ویژگی‌های مهم این پل است.

شهردار منطقه یک تهران با بیان این‌که با افتتاح این پل مشکل ترافیک دوربرگردان روبه‌روی هتل استقلال رفع می‌شود، ادامه داد:   این پل ۲۵۰ متر عرشه فولادی دارد و با احتساب رمپ و لوپ مجموعا ۵۰۰ متر است.

به گفته وی، با تاکید پلیس راهور خیابان رشیدالدین فضل‌الله را تعریض و پنج متر به معبر سواره اضافه کردیم و قبل از خیابان یمن نیز دوربرگردانی احداث شد که به شمال رشیدالدین دسترسی بدهند.

شهردار منطقه یک تهران با بیان این‌که با احداث این پل دسترسی به پارکینگ نمایشگاه بین‌المللی بهتر خواهد شد، در مورد هزینه‌های این پروژه گفت: با هزینه احداث دیوار نمایشگاه و پایدارسازی گود نمایشگاه و همچنین تعریض یک کیلومتر از بزرگراه چمران، جمعا ۶۰ میلیارد تومان، احداث این پل برای مدیریت شهری هزینه داشته است.

سیاوش شهریور فرماندار شمیرات  هم  در حاشیه این مراسم به در مورد سرانجام بازگشایی معبر به طول ۱۰۰ متر در کنار زندان اوین که مکمل پل شهید خلبان نوروزی است، به خبرنگاران  گفت: یکی از اصرارهای شورای تامین بازگشایی این خیابان است و هیات کارشناسی قرار شد در مورد بازگشایی این خیابان تصمیم بگیرد.

وی با بیان این‌که الزامات امنیتی دوستان ما از الزامات فنی و مکانیکی پیشی گرفته، اظهار کرد: حالا قرار شده سازمان زندان‌ها طرح مورد نظرش را که همه دل مشغولی‌هایش را پوشش می‌دهد ارائه کند.

فرماندار شمیرانات در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود در صورت عدم بازگشایی این معبر ترافیک ایجاد می‌شود، ادامه داد: به نظر من فرماندار باید این خیابان باز شود اما باید بررسی‌ها انجام شود.

کد خبر 4724042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha