۳۰ شهریور ۱۳۹۸، ۲۱:۰۴

‌مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

۹۲ هزار دانش آموز پایه اول در سیستان و بلوچستان ثبت نام کردند

۹۲ هزار دانش آموز پایه اول در سیستان و بلوچستان ثبت نام کردند

زاهدان - مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۹۲ هزار دانش آموز پایه اول در سامانه «سما» ثبت نام شدند که پیش بینی می شود این رقم به ۱۰۰ هزار نفر برسد.

حمیدرضا رخشانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۹۲ هزار دانش آموز پایه اول در سیستان و بلوچستان ثبت نام کردند که این رقم با حدود ۶ هزار دانش آموز بیشتر نسبت به سال گذشته حدود ۴ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۵ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل هم در مقاطع مختلف در سیستان و بلوچستان جذب شده اند، افزود: در راستای حمایت از دانش آموزان بی بضاعت هم تاکنون ۱۶۰۰ دانش آموز در سطح استان شناسایی شده اند که از بسته های لوازم التحریر رایگان بهره مند می شوند.

‌مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: در بحث جمع آوری مدارس خشتی و گلی استان هم  ۴ استان معین مشخص شده اند تا این روند را تسریع ببخشند و پیش بینی می شود تا پایان سال ۹۸ مدارس جدید جانشین  مدارس خشت و گلی شوند.

وی با اشاره به اینکه در خصوص حذف مدارس خشت و گلی هیچگونه محدودیت اعتباری وجود ندارد، ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته تعداد مدارس خشت و گلی در سیستان و بلوچستان از ۲۱۰ کلاس به ۱۶۰کلاس کاهش یافته است.

کد خبر 4724805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha