۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۵

سفیر ارمنستان در ایران:

گسترش روابط ایران و اوراسیا مشکلات حاصل از تحریم‌ها را می‌کاهد

گسترش روابط ایران و اوراسیا مشکلات حاصل از تحریم‌ها را می‌کاهد

یزد ـ سفیر ارمنستان در ایران گفت: گسترش روابط ایران و اوراسیا می تواند از مشکلات تحریم هایی که علیه ایران صورت گرفته بکاهد و ارمنستان آمادگی دارد در این زمینه به عنوان پل ارتباطی عمل کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آرداشس تومانیان، ظهر سه شنبه در سفر خود به استان یزد در دیدار با محمدعلی طالبی استاندار یزد با اشاره به برنامه های سفر خود به این استان و دیدار با مسئولان حوزه مدیریت شهری اظهار داشت: بافت تاریخی یزد یکی از زیباترین بافت های تاریخی در جهان است و جذابیت های بسیاری برای گردشگری دارد.

وی عنوان کرد: یزد با زیبایی های منحصر به‌فرد تاریخی، مقصد بسیار خوبی برای گردشگران است اما لازم است این ظرفیت ها به مردم کشورهای مختلف از جمله ارمنستان معرفی شود.

سفیر ارمنستان در ایران با اشاره به روابط خوب دو کشور ایران و ارمنستان در دو دهه گذشته در زمینه های مختلف اقتصادی و فرهنگی بیان کرد: توافق‌هایی نیز برای تبادلات علمی میان دانشگاه یزد و دانشگاه های ارمنستان انجام شده که امیدواریم با تحقق آن، زمینه تبادلات علمی میان دو کشور فراهم شود.

تومانیان همچنین با ابراز خرسندی از آشنایی با صنعتگران یزد افزود: فعالان اقتصادی یزد توانسته اند ظرفیت های بسیار خوبی در این استان ایجاد کنند که امیدواریم در این زمینه نیز امکان تبادلات تجاری فراهم شود و ما در این زمینه آمادگی لازم را داریم.

وی با تاکید بر انجام سرمایه گذاری‌های متقابل عنوان کرد: ما آمادگی داریم ظرفیت های استان یزد را به سرمایه گذاران ارمنستان معرفی کنیم و امیدواریم این اتفاق متقابل توسط یزدی ها نیز اتفاق بیفتد تا هر چه زودتر شاهد آغاز ارتباطات اقتصادی بیشتر باشیم.

سفیر ارمنستان در ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی ظرفیت های کشور ارمنستان همچنین شرایط خاص این کشور در اوراسیا اظهار داشت: به تازگی در مجلس شورای اسلامی، تفاهم نامه همکاری ایران و اورآسیا و تجارت آزاد این کشورها به تایید و تصویب رسیده که این تفاهم نامه می‌تواند پایه و اساسی برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و این کشورها باشد.

تومانیان تصریح کرد: ارمنستان آمادگی دارد در این زمینه به عنوان یک پل ارتباطی بین ایران و کشورهای اوراسیا عمل کند.

وی افزود: با این تفاهم ‌نامه، عوارض گمرکی بین ایران و اورآسیا تعدیل می شود و به طور قطع این امر زمینه افزایش روابط تجاری میان ایران و ارمنستان و کشورهای اوراسیا را افزایش می دهد.

سفیر ارمنستان در ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلاتی که به دنبال تحریم‌های اقتصادی آمریکا در ایران ایجاد شده است، تصریح کرد: اطمینان داریم که گسترش روابط ایران و اوراسیا می تواند تا حد زیادی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، بکاهد.

وی یادآور شد: اگر شرکت‌های تجاری ایران بتوانند قسمت آخر تولید نهایی خود را در ارمنستان انجام دهند، محصول تولیدی آنها به عنوان یک محصول تولید شده در اورآسیا شناخته می‌شود و بسیاری از مشکلات در حوزه فروش و بازگشت ارز حل خواهد شد.

کد خبر 4727668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha