۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۸

استاندار یزد:

استان یزد ظرفیت‌های گسترده‌ای برای سرمایه‌گذاری‌های ارمنستان دارد

استان یزد ظرفیت‌های گسترده‌ای برای سرمایه‌گذاری‌های ارمنستان دارد

یزد- استاندار یزد با اشاره به ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ استان برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی گفت: یزد برای انتقال تجربیات خود در حوزه معدن به کشور ارمنستان آمادگی‌ دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی، ظهر سه شنبه در دیدار با آرتاسش تومانیان، سفیر جمهوری ارمنستان در ایران که در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه بین دو کشور ایران و ارمنستان از لحاظ تاریخی و فرهنگی پیوند عمیقی وجود دارد و همین مسئله باعث شده‌ تا در طول تاریخ ایران و ارمنستان همیشه روابط خوب و پایداری را تجربه کنند.

طالبی در ادامه با اشاره به روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور که همیشه دوستانه بوده است، افزود: روابط اقتصادی دو کشور تا جایی که ظرفیت‌های دو کشور اجازه می‌داده است در زمان‌های مختلف رو به گسترش بوده و این روابط تا امروز ادامه داشته است.

استاندار یزد با اشاره به ظرفیت‌های استان یزد در حوزه‌های مختلف، ادامه داد: یزد یکی از استان‌های تاریخی با غنای بالای فرهنگی و همچنین شهری اسلامی و ثبت شده به‌عنوان شهر میراث ماندگار جهانی در سازمان علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) است.

وی تصریح کرد: از لحاظ تاریخی علایق مشترکی بین شهر یزد و بعضی از شهرهای کشور ارمنستان وجود دارد که می‌تواند زمینه انتقال تجربیات دو طرف در زمینه نگهداری و مرمت آثار تاریخی باشد.

استاندار یزد با بیان اینکه کشور ارمنستان یکی از مقاصد گردشگری ایرانیان است، یادآور شد: یزد به عنوان یکی از شهرهای گردشگری ایران بسیار مورد توجه گردشگران خارجی به ویژه کشورهای اروپایی است.

طالبی با تاکید بر تبادل گردشگر و تجربه در حوزه‌های گردشگری و کمک به تعمیق روابط دو کشور، ادامه داد: علاوه بر ظرفیت‌های گردشگری، یزد جزو سه استان صنعتی ایران و در حوزه معدن استان دوم کشور است که از این جهت فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار زیادی در این استان وجود دارد و توانایی به وجود آوردن زمینه تبادلات بسیار خوبی بین یزد و ارمنستان است.

وی عنوان کرد: یزد در حوزه معدنی تجربیات بسیار خوبی را در مباحث بهره‌برداری، صنایع معدنی و ملاحظات زیست محیطی دارد که می‌تواند در چهارچوب مبادلات با کشور ارمنستان این تجربیات را در اختیار این کشور قرار دهد.

استاندار یزد با بیان جایگاه استان یزد و تعداد زیاد دانشگاه‌های استان تصریح کرد: یزد یکی از استان‌های با بالاترین میزان نسبت استاد و دانشجو است و ظرفیت تبادل علمی و دانشگاهی مناسبی بین یزد و ارمنستان وجود دارد.

طالبی گفت: یزد خاستگاه زندگی مسالمت آمیز ادیان بوده و از گذشته ایرانیان مسلمان، زرتشتی و یهودی در کنار هم به شکل کاملا مسالمت آمیز با یکدیگر زندگی می‌کردند، در استان یزد مناطقی است که مسجد ‌مسلمانان، کنیسه یهودیان و آتشکده زرتشتیان در کنار هم بدون هیچ مشکلی وجود دارند و این ظرفیتی است که در یزد در جهت مبادله با کشورهای مختلف جهان از فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف وجود دارد.

کد خبر 4727678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha