۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۲۹

در گفتگو با مهر مطرح شد

دستور رهبری برای امریه اعضای سمن‌ها، باعث دلگرمی جوانان است

دستور رهبری برای امریه اعضای سمن‌ها، باعث دلگرمی جوانان است

مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان گفت: عنایت مقام معظم رهبری نسبت به جوانان و صدور دستور امریه سمن‌ها، باعث دلگرمی جوانان است.

امید محدث مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص دستور مقام معظم رهبری برای امریه ۳۰۰ هزار نفر از اعضای تشکل‌های جوانان گفت: این موضوع در راستای تفاهمنامه معاونت جوانان با ستاد کل نیروهای مسلح در قالب طرح «سرباز مهارت»، انجام شد و برای گردش کار و اجرایی شدن آن، نیازمند تائید مقام معظم رهبری بودیم.

وی افزود: خوشبختانه با عنایت خاص رهبر معظم انقلاب، سالانه ۳۰۰ نفر از اعضای سمن‌ها که دارای شرایط احراز امریه باشند، شامل این طرح خواهند شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان تاکید کرد: از مقام معظم رهبری برای صدور این دستور و توجه به جوانان سپاسگزاریم چراکه این عنایت ایشان موجب ترغیب جوانان به فعالیت در سمن ها، امید و دلگرمی آن ها است.

محدث تصریح کرد: بر این اساس اعضایی که مشمول طرح سرباز مهارت و امریه سمن ها شوند، ۶ ماه آخر سربازی خود را در سمن خود می‌گذرانند.

وی در خصوص شرایط احراز امریه سمن‌ها اظهار داشت: به زودی سامانه‌ای از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به منظور ثبت سمن‌های متقاضی معرفی خواهد شد و در صورتی که هر سمن شرایط عنوان شده در شیوه‌نامه این طرح را داشته باشد، می‌تواند از این فرصت استفاده کنند. این شرایط شامل محدودیت‌هایی درباره میزان فعالیت سمن‌ها، تعداد اعضا و نحوه عضویت افراد است.

محدث در پایان خاطرنشان کرد: تعیین شرایط خاص برای احراز افراد نیز به منظور عدم سوءاستفاده از این فرصت است.  

کد خبر 4727773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha