۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۵۴

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی:

اعتمادسازی در جامعه باید مد نظر تشکل های مذهبی قرار گیرد

 اعتمادسازی در جامعه باید مد نظر تشکل های مذهبی قرار گیرد

زنجان-مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اعتماد سازی در جامعه باید مد نظر تشکل های مذهبی قرار گیرد، گفت: تشکل های مذهبی سرمایه های اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام  مجید باباخانی ظهر  پنجشنبه در نشست روسای ادارات شهرستان‌های تبلیغات اسلامی و مجامع استان در محل تبلیغات اسلامی زنجان، گفت: توجه ویژه به  نیروهای مردمی  از رویکردهای مهم سازمان تبلیغات اسلامی است و در این زمینه قدم‌های خوبی برداشته شده است.  

وی اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی  و کانون‌های فرهنگی به عنوان واسطه بسیاری از کارهای تبلیغات اسلامی را جلو بردند. 

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه از  آنچه باید باشیم، فاصله داریم، گفت: مجموعه‌های مردمی به صورت خودجوش منابع مالی را خودشان تأمین می‌کنند بنابراین این نیروها در استان‌ها ساماندهی شوند که اگر این مهم محقق شود بیش از ۹۰ درصد مأموریت های مهم تبلیغات اسلامی توسط این مجموعه‌ها دنبال می‌شود ولی برای رسیدن به این نقطه مطلوب فاصله است. 

باباخانی ابراز کرد: امروز مجموعه‌های فرهنگی استان‌ها محور برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشند و دسته بندی و رتبه بندی صحیحی شوند، متأسفانه در حال حاضر رتبه بندی  و دسته بندی خوبی در این موضوع وجود ندارد. 

وی گفت: تبلیغات اسلامی در استان‌ها باید مجمع‌ها و تشکل‌ها را به خوبی رتبه بندی و مأموریت های سازمان از این مجموعه‌ها دنبال شود. 

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تبلیغات اسلامی در کنار مجامع باشد، افزود: محقق شدن این امر باعث می‌شود تشکل‌ها و مجامع اعتبار لازم را در جامعه پیدا کنند. 

باباخانی با بیان اینکه اعتماد سازی در جامعه باید مد نظر تشکل‌های مذهبی قرار گیرد، اظهار کرد: تشکل‌های باید عقبه اجتماعی ایجاد کنند چرا که قدرت ساز است و باعث می‌شود بسیاری از مشکلات حل شود. 

تشکل های مذهبی سرمایه اجتماعی هستند 

وی با بیان اینکه وجود تشکل های مذهبی و مجامع شبکه عظیمی برای تبلیغات اسلامی است، گفت: وجود تشکل های مذهبی یک سرمایه اجتماعی بوده و قدرت ساز بوده و سرمایه آور است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود. 

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه پیوست اقتصادی هم در کنار کارهای تشکل های مذهبی و مجامع قرار بگیرد، ابراز کرد: مردم در تمام مقتضیات زمانی در صحنه بودند و در سیل اخیر هم کمک های مردم بیشتر بود و بهتر از مسئولین پای کار بودند. 

باباخانی افزود: تبلیغات اسلامی یک جایگاه حقوقی دارد و باید از این ظرفیت کانون ها و تشکل های مذهبی استفاده کنند. 

وی با بیان اینکه روحانیت همواره در طول تاریخ ایران دارای جایگاه ویژه و ممتازی بوده است، گفت: خوشبختانه این جایگاه امروز هم وجود دارد و باید بیشتر از این تقویت شود. 

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: تبلیغات اسلامی در استان ها باید آغوش خود را به مجموعه های فرهنگی باز کند و برتولید محتوا بیشتر توجه شود. 

باباخانی گفت:  در بحث هیئت‌های مذهبی به دنبال این هستیم که مجامع و تشکل های مذهبی سر و سامان گرفته و برنامه های با محتوا تولید کنند. 

وی افزود: در ماه محرم امسال با وجود شرایط امروز کشور  نذورات بیشتری در هیئت های مذهبی جمع آوری شد و در سیل اخیر هم مردم سیل را مدیریت کردند و این نشان می دهد مردم هستند و این ظرفیت بسیار خوبی است. 

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه استکبار ستیزی مردم بیشتر از مسئولین است و این ظرفیت بسیار خوبی برای کشور است، گفت:  بنابراین جامعه روحانیت و تشکل های مذهبی با مردم بیشتر ارتباط گیری کنند. 

کد خبر 4729448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha