رییس فرهنگ سرای اندیشه خبر داد؛

سیزدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی برگزار می شود

سیزدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی برگزار می شود

سیزدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی- مداحان دانش ­آموز - در فرهنگ‌سرای اندیشه و با همکاری سازمان دانش‌آموزی شهر تهران، کانون مداحان و شاعران آیینی کشور برگزار می ­شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیزدهمین آئین تجلیل از نوگلان حسینی همچون سال­های گذشته، در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله­ الحسین(ع) در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می ­شود.

رییس فرهنگ­سرای اندیشه با تشریح کلیات و اهداف برگزاری گفت: سیزدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی با هدف شناسایی استعدادهای بالقوه­  مداحان نوجوان، تشویق و ترغیب نوجوانان خادم اهل بیت(ع) و پرورش مداحان طراز انقلاب اسلامی برگزار می ­شود.

محمدمیثم میثمی مدیر فرهنگی هنری منطقه هفت و رییس فرهنگ سرای اندیشه درباره­ شاخص­ های انتخاب دانش­ آموزان در این همایش افزود: برای مقطع ابتدایی خوش‌صدایی و تلفظ صحیح عبارات، در مقطع راهنمایی علاوه بر خوش صدایی، مقتل‌شناسی، رعایت اصول مداحی و روضه‌خوانی و در مقطع متوسطه علاوه بر شاخص‌های ذکر شده آشنایی کافی با روایت‌ها و احادیث معتبر مدنظر قرار داده شده است. این شاخص‌ها توسط کارشناسان و داوران کانون مداحان و شاعران آیینی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

میثمی با تاکید بر حضور مداحان و داوران صاحب سبک و پیشکسوت در این مراسم افزود: حضور مداحان و داوران پیشکسوت در این برنامه ضمن انتقال تجربیات و نکات تخصصی، کمک قابل توجهی به آشنایی نوگلان حسینی با اخلاق و آداب صحیح خادمی و ذاکری خاندان عصمت و طهارت می‌کند.

وی درخصوص نحوه­ و مهلت ثبت­ نام دانش ­آموزان در این همایش گفت: امسال همچون ادوار گذشته با همکاری سازمان دانش‌آموزی شهر تهران فراخوانی برای ثبت­ نام دانش ­آموزان علاقمند به مدارس شهر تهران ارسال شد که قرار است دانش ­آموزان با مراجعه به دفتر معاونت پرورشی مدارس خود اقدام به نام ­نویسی کنند.

رییس فرهنگ­سرای اندیشه در ادامه یادآور شد: آزمون مقدماتی ثبت‌نام کنندگان در همایش نوگلان حسینی در مقطع ابتدایی روز سه شنبه ۹مهرماه، مقطع متوسطه اول روز چهار شنبه ۱۰ مهرماه و مقطع متوسطه دوم روز پنج شنبه ۱۱ مهرماه و کارگاه آموزشی برای راه یافتگان به مرحله نهایی روز یکشنبه ۱۴ مهرماه و آزمون نهایی روز سه شنبه ۱۶ مهرماه در فرهنگ­سرای اندیشه برگزار می شود.

وی در پایان افزود: در اختتامیه سیزدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی-مداحان دانش آموز شهر تهران-که روز پنج شنبه دوم آبان ماه برگزار می شود به نفرات اول تا سوم هر مقطع تندیس، لوح تقدیر و هدیه نقدی اهداءخواهد شد.

علاقمندان می­توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۷۶۵۵۰۹ تماس بگیرند.

کد خبر 4731095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha