۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۹:۱۱

استاندار اردبیل:

غفلت از موضوعات اجتماعی توسعه متوازن را دچار مشکل می‌کند

غفلت از موضوعات اجتماعی توسعه متوازن را دچار مشکل می‌کند

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: غفلت از مدیریت آسیب‌های اجتماعی و مقوله فرهنگ روند توسعه صنعتی، اقتصادی و ... را نیز دچار مشکل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام‌جو عصر  روز شنبه در نشست هم اندیشی فرهنگی و اجتماعی که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، عنوان کرد: چنانچه در صنعت گردشگری، اقتصاد و ... به رشد چشمگیری دست یافته اما در موضوعات اجتماعی و فرهنگی غفلت کنیم، ارزش کار پایین آمده و روند توسعه را نیز مختل خواهد کرد.

وی در خصوص چگونگی برگزاری نشست هم اندیشی فرهنگی و اجتماعی در اردبیل نیز گفت: بهره گیری از اساتید و فعالان حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و به کار گیری آرا و ایده‌های آنان در نشست‌های هم اندیشی فرهنگی و اجتماعی دنبال شده و باید برگزاری چنین نشست‌هایی که به ارتقای مهارت‌های اجتماعی نیز می‌انجامد افزایش یابد.

استاندار اردبیل تربیت نیروی انسانی را پایه اساسی توسعه دانست و افزود: طی ۲۰ سال اخیر رشد آسیب‌های اجتماعی در استان اردبیل به ویژه در موضوع طلاق نگران کننده بوده و باید همگان نسبت به مدیریت موضوع ورود پیدا کنیم.

بهنام‌جو با بیان اینکه یک دستگاه اجرایی به تنهایی نمی‌تواند از عهده مدیریت آسیب‌های رایج در جامعه برآید، افزود: به منظور بالا بردن ضریب موفقیت در ازدواج‌ها و کاهش طلاق نیازمند جدی گرفتن مشاوره‌های پیش از ازدواج، حین ازدواج و بعد از آن هستیم.

به گفته وی به صورت میانیگن در هر سال حدود ۱۱ هزار ازدواج و بیش از سه هزار طلاق در استان ثبت می‌شود و چنانچه نقش مراکز مشاوره در ارائه آموزش‌های لازم و توسعه مهارت‌ها تقویت یابد، موفقیت در ازدواج نیز امکان پذیر خواهد شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در هفت سال ابتدایی ازدواج، آمار طلاق بیشتر از سایر مقاطع گزارش شده است، افزود: ساماندهی انجمن روانشناسان و مراکز مشاوره به منظور بهره گیری از ظرفیت حداکثری این مجموعه‌ها ضروری است.

بهنام‌جو با بیان اینکه مشاوره ازدواج برای افرادی که قصد ازدواج دارند، باید جدی گرفته شود، ادامه داد: ارتباط مراکز مشاوره با زوجین در سال‌های ابتدایی ازدواج نیز نباید قطع شود.

کد خبر 4731263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha