۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۷

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی کردستان:

عرضه ۸۰ هزار عنوان کتاب در نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان

عرضه ۸۰ هزار عنوان کتاب در نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان

سنندج - معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: ۸۰ هزار و ۸۳۷ عنوان کتاب بین المللی و داخلی در نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبید رستمی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان که به مناسبت برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان برگزار شد با بیان اینکه این نمایشگاه کار خود را از روز دهم مهر ماه جاری آغاز کرده و تا روز ۱۵ مهر نیز ادامه دارد، اظهار داشت: ۲۱۸ غرفه آماده واگذاری به ناشران داخلی و خارجی جهت عرضه کتاب در این نمایشگاه است.

وی افزود: برای حضور در این نمایشگاه امسال ۱۵۶ ناشر مستقل، ۹۰ نمایندگی ناشران داخلی کشور، ۱۲ ناشر استانی، ۳۰ ناشر و نمایندگی بین المللی و همچنین ۱۳ ناشر از اقلیم کردستان عراق اعلام آمادگی کرده اند.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: در ایام برگزاری نمایشگاه ۹ هزار و ۳۷۲ عنوان بین المللی کتاب و ۷۱ هزار و ۴۶۵ عنوان داخلی در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

رستمی با بیان اینکه در مجموع ۴۳ ناشر و نمایندگی بین المللی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، یادآور شد: دو هزار و ۵۰۰ عنوان از کتاب های حوزه بین الملل در قالب ۵۰ هزار جلد از طریق ناشران اقلیم کردستان عراق ارائه می شود.

وی به برنامه های جنبی این نمایشگاه نیز اشاره کرد و بیان کرد: برگزاری هشت نشست تخصصی و علمی با حضور اساتید دانشگاهی و افراد برجسته حوزه کتاب استان و کشور، برگزاری سه همایش تخصصی و برگزاری شب شعر کردی از مهمترین برنامه های جنبی نهمین جشنواره بین المللی کتاب کردستان است.

کد خبر 4732904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha