۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۸

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

گروه های جامعه نقشه حرکت خود رابابیانیه گام دوم انقلاب تطبیق دهند

گروه های جامعه نقشه حرکت خود رابابیانیه گام دوم انقلاب تطبیق دهند

همدان -مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: نهادها، مردم و مجموعه هایی که در انقلاب و حرکت انقلاب نقش دارند باید سیاست ها و راهبردها و نقشه حرکت خود را با بیانیه گام دوم انقلاب تطبیق دهند.

حجت الاسلام هادی نظیری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه حرکت انقلاب در گام دوم و مرحله دوم است، گفت: انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف خود و ایفای نقش بی‌بدیلش در جامعه بین‌الملل که همان تحقق تمدن نوین اسلامی است هیچ راهی جز طی کردن مسیر طبق نقشه گام دوم انقلاب ندارد که البته این به آن معنا نیست که بیانیه گام دوم انقلاب یک مسیر متفاوت از گام اول را ترسیم کرده است.

مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم همان اصول و سیاست‌های مستحکم حرکت نظام جمهوری اسلامی را تاکید کرده اند وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم همان اصول و سیاست‌های مستحکم حرکت نظام جمهوری اسلامی را تاکید کرده و با یک انسجام و هم افزایی و مطابق با اقتضائات انقلاب اسلامی و جامعه دینی در گام دوم و ۴۰ ساله دوم این تاکیدات را داشته و نقشه را ترسیم کرده‌اند، گفت: باید تمام ارکان و مجموعه ها و نهادها و مردم و مجموعه هایی که در انقلاب و حرکت انقلاب نقش دارند سیاست ها و راهبردها و نقشه حرکت خود را با بیانیه گام دوم تطبیق دهند و هماهنگ کنند.

وی در توضیح این سئوال که نسبت به گام بندی تحقق عملیاتی بیانیه چه اقداماتی باید انجام داد؟ گفت: در قدم اول باید بیانیه را خوب بفهمیم و کسانی که متولی و دست‌اندرکار تدبیر فضای جامعه هستند باید بیانیه را درک کنند و به این نکته برسند که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب چه می‌خواهند بگویند و چه مسیری را ترسیم کرده اند.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه در قدم دوم پس از فهم بیانیه باید آن را به نقشه راه خود در مجموعه تبدیل کرد و بر اساس آن ماموریتی که مجموعه دارد پیش رفت، گفت: در سازمان تبلیغات اسلامی نیز باید بر اساس نقشه بیانیه سیاست‌ها و راهبردهای خود را ترسیم کنیم که این اقدام در فضای کلان سازمان تبلیغات در قالب پیش نویس سند راهبردی سازمان تبلیغات توسط تیم حجت الاسلام قمی تهیه شده و در استان ها مطابق با اقتضائات و بوم استان باید همین سند راهبردی را باز طراحی کرده و اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه در قدم دوم باید بیانیه را به سیاست و راهبردها و حتی برنامه‌های عملیاتی تبدیل کرد، گفت: در قدم سوم باید بیانیه را برای بخش‌های مختلف جامعه تبیین کرد.

بیانیه به سند راهبردی مجموعه ها تبدیل شود

وی با بیان اینکه البته این بخش را می‌توان در قدم دوم نیز لحاظ و ابتدا بیانیه را تبیین کرد، اظهار داشت: باید مجموعه های مختلف با بیانیه همراه شوند و به سمتی حرکت کنند که بیانیه تبدیل به سند راهبردی برای مجموعه ها شود و اسناد و نقشه حرکت با بیانیه تطبیق یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه یکی از وظایف در سازمان تبلیغات اسلامی آن است که بیانیه را در فضای جامعه به گونه ای تبیین کنیم که بیانیه و برنامه گام دوم انقلاب به دغدغه آحاد مردم تبدیل شود، گفت: آحاد مردم در فضاهای مختلف جامعه باید به گونه‌ای تلاش کنند که بیانیه را به عنوان نقشه حرکت خود در فضای زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی مدنظر قرار دهند.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه متاسفانه این مقوله هنوز جامه عمل به تن نکرده و حتی به نظر می‌رسد توده‌های مردم بیانیه را مطالعه نکرده اند و یا اطلاع ندارند که مقام معظم رهبری این چنین بیانیه ای صادر کرده اند، اظهار داشت: در قدم چهارم باید ساز و کاری طراحی کنیم که آحاد مردم جامعه در بخش های مختلف با بیانیه ارتباط کاری بگیرند و حوزه مدیریت ماموریتی خود را با بیانیه همسو و هم‌جهت کند.

وی با بیان اینکه منظور از این بخش آن است که هر فردی در جامعه در هر حوزه کاری چه دانشگاه چه حوزه علمیه چه کارمند چه معلم و چه بخش‌های دیگر باید نسبت خود را با این ماموریت کلان انقلاب اسلامی پیدا کند، گفت: باید فرد نقش و نسبت و ماموریت خود را با ماموریت کلان و هدف گذاری کلان انقلاب اسلامی همسو و هم‌جهت کرده و پیش برود.

باید رویدادهایی ترتیب داد تا در بستر مساجد و هیئت‌های مذهبی افراد روی بندهای بیانیه گفتگو و مباحثه انجام دهند حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه باید رویدادهایی ترتیب داد تا در بستر مساجد و هیئت‌های مذهبی افراد روی بندهای بیانیه گفتگو و مباحثه انجام دهند، گفت: هر فرد باید نسبت خود را با بیانیه گام دوم انقلاب پیدا کند.

وی با بیان اینکه هر کسی باید نقش خود را در این زمینه پیدا کند تا ایفای نقش در راستای گام دوم انقلاب باشد و ماموریت خود را با ماموریتی که مقام معظم رهبری برای انقلاب اسلامی در گام دوم ترسیم کرده‌اند هم راستا کند، گفت: مجموعه های مختلف باید وارد عمل شوند و آنهایی که در قالب شبکه، نهاد و جبهه کار می‌کنند نیز ماموریت خود را در این راستا تعریف کنند.

وی با بیان اینکه هر فرد باید فعالیت خود را با بیانیه گام دوم انقلاب هم‌جهت کند، اظهار داشت: در سیاست‌گذاری کلان و در مهندسی و نقشه فکری مقام معظم رهبری حرکت انقلاب حتماً باید در قالب یک حرکت جبهه‌ای و کاروانی باشد چرا که حرکت های فردی چندان نتیجه‌بخش نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه ارگان ها، نهاد ها و مجموعه های مختلف باید ماموریت خود را با ماموریت انقلاب در این عرصه هم جهت و همسو ترسیم کنند، گفت: در استان همدان برنامه نویسی برای این حرکت انجام شده است.

لزوم تشکیل هیئت‌های ارزیابی تخصصی

وی با بیان اینکه بر این اساس در قالب برگزاری رویدادهایی در مساجد و هیئت‌های مذهبی، آموزش و پرورش، دانشگاه و سایر مجموعه ها افرادی که از نظر حیث ماموریتی به هم نزدیکند و اشتراکات ماموریتی دارند گروه‌هایی تشکیل می‌دهند، گفت: در این گروه ها کارشناسان و متخصصان حاضر می‌شوند و پیرامون بیانیه گام دوم مباحث و گفتگو انجام می‌شود تا افراد نسبت به خود را با بیانیه گام دوم انقلاب پیدا کنند.

حجت الاسلام نظیری گفت: پس از آنکه نسبت یابی انجام شد برای عملیاتی کردن گام دوم انقلاب کار آغاز می‌شود.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه باید هیئت‌های ارزیابی تخصصی تشکیل شود تا مجموعه ها پس از انجام عملیات گزارش کار ارائه دهند و گزارش ها بررسی و نقاط ضعف و قوت شناسایی شود، گفت: به اعتقاد بنده باید قاعده امامت و امت در این زمینه پیشتاز باشد و در استان‌ها فردی که نماینده ولی فقیه در استان است نقش محوری داشته باشد و دیگران انطباق ماموریت خود را با ماموریت کلان انقلاب در آن استان با خط نماینده ولایت به دنبال کنند.

کد خبر 4734945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha