۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۰۱

رئیس دانشگاه ارومیه:

لزوم تحقق شهر هوشمند/استفاده از فناوری در اداره شهرها ضروری است

لزوم تحقق شهر هوشمند/استفاده از فناوری در اداره شهرها ضروری است

ارومیه – رئیس دانشگاه ارومیه گفت: با گسترش شهرها استفاده از فناوری اطلاعات نوین برای اداره کلانشهرها امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم حب نقی ظهر چهارشنبه در نشست مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کلانشهرهای کشور در ارومیه اظهارداشت: نشست مدیران شهری کلانشهرهای شمالغرب کشور در ارومیه فرصت ارزشمندی جهت تبادل اطلاعات و تجربیات در حوزه آی تی است.

وی ادامه داد: اعلام می کنم تمام امکانات و تجهیزات دانشگاه ارومه در اختیار شهرداری است و این ارتباط دو سویه موجب رشد و حرکت به سمت تحقق شهر هوشمند است.

رئیس دانشگاه ارومیه اضافه کرد: در راستای تعامل بیشتر دانشگاه و شهرداری ارومیه تفاهم نامه همکاری در حوزه آی تی امضا می کنند که این تفاهم نامه سرآغاز توسعه همکاریها در سایر بخش ها خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه نیز در این نشست با بیان اینکه باید بستر توسعه شهرداری‌ها از فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم شود افزود: برگزاری چنین نشست‌هایی فرصت مناسبی برای تبادل تجربیات برای تسریع در ترویج و توسعه حوزه آی تی فراهم می‌کند.

صادق حسین دوستی با اشاره به اینکه بی‌تردید امروز فعالیت در حوزه آی‌تی با توجه به حجم عظیمی از اطلاعات مورد نیاز، جزو لاینفک وظایف شهرداری است تاکید کرد: باید بستر توسعه شهرداری از فناوری اطلاعات فراهم شود.

دوستی با اشاره به اینکه باید با اراده و تلاش مضاعف، زمینه توسعه شهرداری ارومیه به شهر هوشمند فراهم شود گفت: هوشمند سازی یکی از اهداف مهم دولت است و بر همین اساس تلاش میشود تا افق ۱۴۰۴ ارومیه شهری تمام هوشمند و مجهز به فناوریهای نوین شود.

کد خبر 4735097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha