۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۲

با حضور استاندار یزد انجام شد؛

برگزاری جشن عاطفه‌ها در مدارس یزد/تاکید بر ترویج روحیه نیکوکاری

برگزاری جشن عاطفه‌ها در مدارس یزد/تاکید بر ترویج روحیه نیکوکاری

یزد ـ جشن عاطفه‌ها امروز در مدارس استان یزد همزمان با سراسر کشور آغاز شد و دانش آموزان به یاری همکلاسی‌های نیازمند خود شتافتند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی، پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم جشن عاطفه‌ها که در مدرسه برازنده مقدم یزد برگزار شد، ضمن تقدیر از همه دستگاه‌ها و مدارس شرکت کننده در برگزاری این جشن اظهار داشت: بسیار امیدوارم که این چنین حرکات و برنامه‌هایی به تقویت روحیه نیکوکاری و خیری در جامعه کمک کند.

طالبی همچنین با بیان اینکه خوشبختانه ارزش‌های انسانی و معنوی در جامعه ‌ما پررنگ است، افزود: یکی از ارزش‌هایی که همیشه در جامعه ایرانی پاس داشته شده، نوع‌دوستی و نیکوکاری در مسائل مختلف است.

استاندار یزد با تاکید بر ترویج و گسترش روحیه نیکوکاری از دوران کودکی و نوجوانی بین مردم و دانش‌آموزان تصریح کرد: در شرایط فعلی بسیار نیازمندیم تا این فعالیت‌ها در ابعاد مختلف جامعه به توسعه وترویج فرهنگ نیکوکاری در کشور بیانجامد.

وی با بیان اینکه بسترها و ظرفیتهای لازم در جهت انجام امور نیکوکاری در جامعه موجود است، گفت: این ظرفیت را با برنامه‌های متناسب با روحیه نیکوکاری و نوع‌دوستی می‌توانیم به فعلیت برسانیم و از این روحیه برای رفع برخی از مسائل و مشکلات استفاده کنیم.

طالبی همچنین برگزاری این جشن‌ها و برنامه‌ها را زمینه‌ ای برای این‌که دانش آموزان و مسئولان بدانند چگونه به نیازمندان کمک کنند و این کمک‌ها با چه شیوه‌ ای به مصرف برسد، دانست.

استاندار یزد تاکید کرد: ممکن است دانش آموزانی که امروز با این روحیه آشنا می‌شوند در سالهای بعد و در قالب سازمان‌ها و تشکل‌های خیریه‌ نقش‌آفرینی کنند و در کمک به جامعه و اقشار خاص فعالیت داشته باشند.

وی همچنین وظیفه و مسئولیت مسئولان ارگان‌های مختلف را در فراهم کردن فضا برای همدلی، همراهی و کمک به اقشار مختلف جامعه را، امری مورد نیاز دانست.

استاندار یزد خطاب به دانش آموزان خاطرنشان کرد: امیدوارم همچنان که در درس و تحصیل موفق هستید در کمک، مساعدت و همراهی با همنوعان خود موفق و پیروز باشید و درساختن ایران و جامعه‌ای آباد با کمترین نیازمندی و مشکل در تامین مایحتاج اولیه و نیازهای اساسی، گامی بلند بردارید.

کد خبر 4735173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha