۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۱۵

رئیس دانشگاه کردستان:

بهره گیری از ظرفیت های گردشگری عامل توسعه و پیشرفت کردستان است

بهره گیری از ظرفیت های گردشگری عامل توسعه و پیشرفت کردستان است

سنندج - رئیس دانشگاه کردستان گفت: برای رسیدن به پیشرفت و توسعه باید به خوبی از صنعت گردشگری که یکی از پتانسیل ها و ظرفیت های کردستان است، بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، رحمت صادقی ظهر چهارشنبه در اولین همایش بین المللی گردشگری و توسعه کردستان که با محوریت چالش ها و راهبردها با همکاری دانشگاه کردستان، دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: در کنار مسائل آموزشی و پژوهشی و همچنین کارآفرینی در راستای رسالت دانشگاه های نسل چهارم، توجه به بسط مسئولیت اجتماعی و ارتقاء وجه بین المللی دانشگاه یکی از راهبردهای اصلی کارکنان دانشگاه کردستان است.

وی افزود: در این راستا فعالیت های متعددی از جمله برگزاری کنفرانس های بین المللی متعدد و گنگره بین المللی مشاهیر کرد، مبادله دانشجو و استاد با دانشگاه های معتبر دنیا، انجام پژوهش های بنیادی کیفی و کاربردی و تقاضا محور در راستای مشکلات و مسائل منطقه صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه کردستان توسعه بحث توریست و گردشگری را از پتانسیل و ظرفیت استان دانست و ادامه داد: صنعت سبز بعنوان یک صنعت زود بازده جهت راه اندازی شغل هایی با نیاز به سرمایه اندک، یکی از محورهای توسعه این منطقه است.

صادقی یادآور شد: گردشگری طبیعی، پزشکی، جنگ و یادمان ها، مرز، آثار تاریخی و باستانی متعدد، انواع رشته های ورزشی، گردشگری روستایی و کشاورزی، فرهنگی، بازرگانی و تجاری همه و همه در این منطقه به وفور یافت می شوند و پتانسیل بسیار بزرگی است که اگر به روش علمی و آکادمیک روی آنها کار شود می تواند بستر ساز توسعه و پیشرفت این منطقه باشد.

وی با بیان اینکه فراهم کردن زیرساخت های لازم برای مطالعه و کار در این زمینه از وظایف دانشگاه کردستان است، بیان کرد: در این راستا رشته گردشگری با هدف تربیت نیروی انسانی لازم و تقویت جنبه های نرم توسعه در گردشگری در دانشکده علوم انسانی دانشگاه کردستان تاسیس شده است.

رئیس دانشگاه کردستان در پایان از تحصیل ۱۱ هزار دانشجو در دانشگاه کردستان خبر داد و گفت: هفت هزار و ۵۰۰ دانشجوی مقطع کارشناسی در ۵۶ رشته و سه هزار دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در ۱۱۴ رشته و ۵۰۰ دانشجوی دکترا در ۳۰ رشته مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد بیش از ۵۰۰ دانشجوی ورودی امسال از حریم کردستان وارد این دانشگاه شده اند.

کد خبر 4735225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha