۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۲۰:۱۰

وزیر آموزش و پرورش:

ظرفیت خیران خوزستان مجالی برای رفع مشکلات آموزش و پرورش است

ظرفیت خیران خوزستان مجالی برای رفع مشکلات آموزش و پرورش است

دزفول- وزیر آموزش و پرورش گفت: ظرفیت خیران مدرسه ساز در خوزستان مجال بزرگی است تا با کمک آنان از سد مشکلات آموزش و پرورش در این استان عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حاجی میرزایی عصر امروز پنجشنبه در آئین افتتاح یک مدرسه استثنایی و کلنگ زنی یک سالن همایش چند منظوره در دزفول اظهار کرد: لازم است وضعیت آموزش و پرورش خوزستان تغییر و ارتقا یابد چرا که شرایط فعلی آن مطلوب نیست.

وی افزود: عرصه آموزش و پرورش خوزستان در کنار تمام مشکلاتی که دارد دارای برخی امتیازات نیز هست که وجود تعداد فراوان خیران مدرسه ساز از جمله مهمترین این امتیازات است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استان خوزستان از نظر تعداد خیران مدرسه ساز در کشور رتبه دوم را داراست، گفت: باید از این ظرفیت والا و مؤثر برای انجام هرچه بهتر کار و فعالیت خود به خوبی بهره مند شویم.

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش از هیچ تلاش و مساعدتی در راستای همراهی با خیران دریغ نخواهد کرد، افزود: ظرفیت ارزشمند خیران مدرسه ساز در استان خوزستان مجال بزرگی برای ما است تا با بهره گیری از آنان به سرعت از سد مشکلات و کمبودهای آموزش و پرورش در این استان عبور کنیم.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش های خیران مدرسه ساز، عنوان کرد: تلاش خیران این است که بخشی از رنج و درد مردم را کاهش دهند که این امر توفیق بزرگی است که نصیب انسان های والا می شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: کار در عرصه آموزش و پرورش با هیچ کار دیگری قابل قیاس نیست چرا که این عرصه، عرصه تلاش و همت پیامبران و اولیای خداوند است. انسان های بزرگ در این وادی مبارک، مقدس و با عظمت پا می گذارند.

حاجی میرزایی اضافه کرد: همه تلاش ها در مشاغل و فعالیت های دیگر برای خدمت رسانی به بخش فناپذیر وجود انسان است اما امر آموزش و تعلیم و تعلم با روح آدمی سر و کار دارد. در فرهنگ دینی آمده که کار در عرصه تعلیم و تربیت انسان ها دارای ثواب و اجر بی پایان است؛ بنابراین لازم است بیش از پیش قدردان زحمات و فعالیت های معلمان، مدیران و خیران مدرسه ساز باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، با حضور وزیر آموزش و پرورش، مدرسه دخترانه استثنایی ۱۲ کلاسه زنده یاد پگاه پریدار با یک‌هزار و ۱۰۰ متر مربع زیربنا و اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در منطقه ۸۶ هکتار به بهره برداری رسید.

۱۲ میلیارد ریال از اعتبار این مدرسه توسط خیران (خانواده دکتر مصطفی پریدار، قائم مقام وزیر بهداشت) و مابقی اعتبار این مدرسه توسط دولت تامین شده است.

همچنین سالن چند منظوره زنده یاد پگاه پریدار نیز با پیش‌بینی اعتبار ۵۰ میلیارد ریال توسط وزیر آموزش و پرورش کلنگ زنی شد.

معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کل کشور، استاندار خوزستان، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان و جمعی از مسئولان استانی در سفر حاجی میرزایی به دزفول وی را همراهی کردند.

 در سفر وزیر آموزش و پرورش و هیئت همراه خود به خوزستان ۲۵۴ فضای آموزشی در قالب ۸۶۰ کلاس درس با اعتبار بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

کد خبر 4736268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha