۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۲۰:۲۰

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول:

سن خدمت ۵۶ درصد از معلمان دزفول بالای ۲۴ سال است

سن خدمت ۵۶ درصد از معلمان دزفول بالای ۲۴ سال است

دزفول- سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: سن خدمت ۵۶ درصد از معلمان دزفول بیش از ۲۴ سال است. از سویی آموزش و پرورش دزفول با کمبود بالغ بر ۶۰۰ معلم نیز مواجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حیدری عصر امروز پنجشنبه در آیین افتتاح یک مدرسه استثنایی و کلنگ زنی یک سالن همایش چند منظوره در دزفول با حضور وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: شهرستان دزفول قدمت بالایی در حوزه نظام آموزشی دارد به گونه ای که در زمانی که بسیاری از شهرهای ایران فاقد مدرسه بودند، دزفول از وجود معلمان فاضلی بهره مند بود که فرزندان رشید و برومندی را تحویل سیستم مدیریت کشور و جامعه داده اند. 

وی با بیان اینکه دزفول دارای ۱۰ واحد دانشگاهی با ۳۵۰۰ عضو هیئت علمی می باشد، افزود: جمعیت دانش آموزی شهرستان نیز ۷۸ هزار نفر است که چهار هزار و ۵۰۰ معلم به صورت پیوسته در ۳۵۰ واحد آموزشی دزفول تلاش می کنند تا این جمعیت دانش آموزی را به خوبی تحت پوشش تعلیم و تربیت قرار دهند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه از دورافتاده ترین نقطه شهرستان تا مرکز شهر از سیستم آموزش متعادل و متوازنی برخوردار هستند، گفت: بازنشستگان فرهنگی زیادی نیز در دزفول وجود دارد که نیازمند توجه هستند. 

حیدری با بیان اینکه از سال ۱۳۷۶ تاکنون بالغ بر ۷۰ واحد آموزشی در دزفول توسط خیران احداث شده، افزود: آموزش و پرورش شهرستان دزفول همچنین در حوزه موضوعات اردویی نیز در جایگاه خوبی قرار گرفته و دارای چند اردوگاه است.

وی تصریح کرد: با این وجود حوزه آموزش و پرورش دزفول دچار کمبودها و مشکلات متعددی نیز می باشد که لازم است اهتمام بیشتری نسبت به رفع آنان صورت بگیرد. 

حیدری عنوان کرد: سن خدمت ۵۶ درصد از معلمان دزفول بیش از ۲۴ سال است. از سویی آموزش و پرورش دزفول با کمبود بالغ بر ۶۰۰ معلم نیز مواجه است که تلاش شده با همکاری معلمان و مدیران مدارس این مشکل تا حد زیادی برطرف شود اما همچنان این کمبود احساس می شود. 

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به کمبود ۲۵۰ نیروی خدماتی در مدارس این شهرستان، بیان کرد: تعداد زیادی از مدارس دزفول نیازمند بهسازی، بازسازی و تجهیز هستند بنابراین تقاضا داریم رفع مشکلات مدارس شهرستان دزفول در اولویت برنامه های وزارت آموزش و پرورش قرار بگیرد. 

حیدری با تاکید بر لزوم بهره مندی هرچه بهتر از ظرفیت خیران مدرسه ساز دزفول، گفت: در حال حاضر ۱۰ فرد نیکوکار آماده همکاری با آموزش و پرورش در راستای احداث فضاهای آموزشی می باشند که لازم است با همکاری این افراد در مسیر رفع مشکلات و کمبودهای حوزه آموزش و پرورش گام برداریم.

کد خبر 4736271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha