۱۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۷

استاندار اردبیل مطرح کرد:

نواخته شدن آهنگ توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در اردبیل

نواخته شدن آهنگ توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در اردبیل

اردبیل - استاندار ادبیل گفت: با رشد محسوس سامانه‌های نوین آبیاری در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری استان اردبیل در این بخش از جایگاه نوزدهم کشوری به جایگاه نهم ارتقا یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر بهنام جو پیش از ظهر جمعه در جلسه بررسی طرح‌های اشتغال‌زا در بخش کشاورزی با بیان اینکه  استان اردبیل در توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری از جایگاه نوزدهم کشوری به جایگاه نهم ارتقا یافته است، عنوان کرد: ظرفیت کشاورزی استان اردبیل قابل توجه بوده و با همدلی و مدیریت می‌توان به نتیجه مطلوبی دست یافت.

وی ضمن تقدیر از پیگیری نمایندگان و تلاش عوامل سازمان جهاد کشاورزی استان، افزود: در سنوات گذشته متوسط سامانه‌های نوین آبیاری از محل کمک فنی اعتباری یارانه‌ها در سطح پایین ۵۰۰ هکتار و در رتبه ۲۹ کشوری قرار داشت.

استاندار اردبیل ادامه داد: با خیز مناسبی که مسوولان استانی در سال ۹۷ داشتند با اجرای متوسط هزار و ۳۰۰ هکتار  با ۱۰ پله صعود به رتبه ۱۹ رسید و این آهنگ رشد و توسعه برای کشاورزی استان اردبیل نوید افزایش اشتغال در حوزه کشاورزی را می‌دهد.

بهنام‌جو یادآور شد: با نامه رسمی و مکتوب مسئولان وزارت جهاد کشاورزی با اجرای دو هزار و ۱۰۰ هکتار در ۶ ماهه اول میزان متوسط سطح سامانه‌های نوین آبیاری به ۱۵ هزار هکتار رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های آینده اردبیل رتبه مطلوب‌تری را در بخش‌های مختلف کشاورزی کسب می‌کند، افزود: ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در شمال استان و شهرستان‌ها با جدیت دنبال می‌شود تا با راه اندازی این بخش‌ها آمار اشتغال افزایش یابد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه اهلیت سرمایه گذاران از سوی دستگاه‌های متولی باید بررسی شود، افزود: در رابطه با توان و اجرای سرمایه گذاری باید دقت لازم در رابطه با بازار مصرف و طرح توجیهی انجام شود تا در آینده با مشکل بازار تقاضا به وجود نیاید.

بهنام‌جو با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی به برش شهرستانی اشتغال توجه داشته باشد، اظهار کرد: در جلسات آتی باید میزان اشتغال طرح‌های در دست اجرا تفکیک شده و اعلام شود.

بهنام‌جو با بیان اینکه از ۱۰۹ واحد راکد حوزه کشاورزی ۵۲ مورد به چرخه فعالیت برگشته است، گفت: ایجاد اشتغال به برنامه ریزی، پیگیری و مدیریت نیاز دارد و این سه محور در توسعه و پیشرفت جامعه نقش مهمی ایفا می‌کند.

کد خبر 4736489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha