۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۲

معاون صمت گلستان خبرداد

کشف بیش از ۴۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در گرگان

کشف بیش از ۴۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در گرگان

گرگان- معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان صمت گلستان از کشف بیش از ۴۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در مرکز استان توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر اصغری اظهارکرد: در پی گزارشات واصله تعدادی از شهروندان گرامی به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان مبنی بر وجود انبار نگهداری کالای قاچاق در حاشیه شهرستان گرگان، بازرسی از این واحد در دستور کار بازرسان این سازمان قرار گرفت.

وی افزود: پس از دریافت این گزارشات گشت مشترکی با حضور بازرسان این سازمان و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی استان با هدف نظارت و پایش انبارها و مراکز نگهداری کالا در مرکز استان برگزار شد.

اصغری گفت: در این بازرسی ها مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق از انواع کالاهای آرایشی و بهداشتی، خوراکی و آشامیدنی، لوازم التحریر، محصولات دخانی و غیره (از قبیل آدامس های خارجی و وارداتی، اسپری های خوشبو کننده، انواع تنباکو، مدادهای خارجی و...) به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال از انبار مورد نظر کشف و ضبط شد.

وی افزود: کالاهای مکشوفه عمدتاً وارداتی بوده که فاکتور معتبری هم برای خرید آنها از سوی صاحبان کالا ارائه نشده است.

اصغری بیان کرد: همچنین این اقلام به دلیل عدم رعایت استاندارهای بهداشتی و مشخص نبودن منشاً و ماهیت اصلی کالا و عدم داشتن برچسب سلامت و اصالت کالا بر اساس قانون (موضوع شناسه و رهگیری کالا ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز) قاچاق محسوب و عرضه آن در بازارهای داخلی غیر مجاز و تخلف است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در میان این اقلام تعدادی کالای تولید داخل هم به چشم می خورد که به دلیل عدم رعایت ضوابط اختصاصی کالاهای بهداشتی مشمول موضوع کالای قاچاق قرار گرفته و توسط بازرسان این سازمان ضبط شده است.

وی گفت: بازرسان این سازمان با بررسی دقیق ارزش کالاهای مکشوفه تا این لحظه پرونده تخلف قاچاق کالاهای مورد استفاده را به ارزش ۱۳۲ میلیون ریال تشکیل و به منظور سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال کردند.

کد خبر 4737557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha