۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۸:۳۲

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کردستان:

ارائه خدمات در دادگستری کاملا الکترونیکی می شود

ارائه خدمات در دادگستری کاملا الکترونیکی می شود

سنندج - معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کردستان گفت: در راستای سیاست های قوه قضاییه ارائه خدمات در دادگستری استان کردستان به سمت الکترونیکی شدن کامل پیش می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، علی رشیدی در اولین همایش استانی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان کردستان، اظهار داشت: هم اکنون ۲۴ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان فعال است و مقرر است تا پایان سال جاری تعداد این دفاتر به ۵۰ دفتر برسد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد ابلاغات قضائی در استان کردستان به صورت الکترونیکی صورت می‌پذیرد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کردستان با اشاره به ضرورت جلب مشارکت عمومی از طریق اطلاع رسانی به شهروندان ضمن احصاء مهمترین مزایا و محسنات خدمات الکترونیک قضائی، ادامه داد: اشتغال زایی در جامعه، صرفه جویی در هزینه ها، تسریع در رسیدگی به پرونده ها، حفظ صحت و اصالت داده‌ها و امکان ایجاد آرشیو الکترونیکی از امتیازات این نوع خدمات به شمار می‌رود.

رشیدی بر بازرسی های منظم و فصلی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در استان تاکید کرد و یادآور شد: تاکنون جمع کل خدمات ثبت شده در این دفاتر ۲۱۳ هزار و ۱۶۵ مورد بوده است که شامل ثبت دادخواست بدوی، ثبت دادخواست واخواهی، ثبت دادخواست تجدیدنظر، ثبت اظهارنامه، دادخواست شورا و شکوائیه بوده است که از هفته آینده ارائه خدمت صدور سوءپیشینه کیفری نیز به این خدمات اضافه خواهد شد .

وی ضمن توصیه بر رعایت اخلاق و احترام به ارباب رجوع در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، بیان کرد: قوه قضاییه برای همه امور حاکمیتی مبنا و مرجع را ثبت نام الکترونیکی ( ثنا ) قرار داده است و خوشبختانه در راستای سیاست های قوه قضاییه ارائه خدمات در دادگستری استان کردستان به سمت الکترونیکی شدن کامل پیش می رود .

گفتنی است در این همایش برای اولین بار در کشور از نرم افزار محاسبه ارزش معاملاتی املاک رونمایی شد که در این نرم افزار پس از ورود اطلاعات اعلامی خواهان مطابق ضوابط اجرایی هر شهرستان ارزش معاملاتی عرصه و اعیان محاسبه تا دفاتر بر اساس آن هزینه دادرسی را در اجرای بند ۱۲ ماده سه قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین مصوب ۲۸/۱۲/۱۳۷۳ با اصلاحات بعدی ارسال کنند.

کد خبر 4737993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha