۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۹:۴۴

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

۲۶۵ هزار تن محصول کشاورزی از کردستان به خارج صادر شد

۲۶۵ هزار تن محصول کشاورزی از کردستان به خارج صادر شد

سنندج - مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در نیمه اول امسال ۲۶۵ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی از مرزهای این استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، شهریار حنیفی اظهار داشت: امسال از این میزان کالای کشاورزی صادر شده از گمرکات استان حدود ۲۸ هزار تُن مربوط به محصولات تولیدی مزارع و باغات کردستان بود.

وی افزود: ارزش صادرات محصولات کشاورزی کردستان در این مدت ۱۳۷ میلیون دلار معادل ۱۴ هزار و ۶۸ میلیون ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته از نظر ارزش دلاری ۱۶ درصد و از نظر ارزش وزنی نیز پنج درصد افزایش داشته است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: با توجه به ارزش ۳۲۰ میلیون دلاری کل صادرات غیر نفتی استان، محصولات کشاورزی ۴۳ درصد صادرات کردستان را به خود اختصاص داده است.

حنیفی یادآور شد: از میزان ۱۳۷ میلیون دلار صادرات محصولات کشاورزی از گمرکات کردستان در سال جاری بر اساس خود اظهاری صادرکنندگان حدود ۱۸ میلیون دلار شامل ۱۳ درصد مربوط به تولیدات این استان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سیاست وزارت جهاد کشاورزی تامین مصرف داخلی کشور است و به همین دلیل برای برخی محصولات محدویت و ممنوعیت صادراتی اعمال می شود، بیان کرد: امسال محصولات هندوانه و گوجه فرنگی به ترتیب با ۷۰ هزار و ۴۹ هزار تن بیشترین میزان صادرات محصولات کشاورزی این استان را به خود اختصاص داده اند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در میان محصولات باغی نیز بیشترین صادرات از گمرکات استان مربوط به سیب درختی ۱۹ هزار تن به ارزش ۱۱ میلیون دلار بوده که براساس خود اظهاری صادر کنندگان به میزان سه هزار و ۴۵۳ تن از صادرات صورت گرفته مربوط به تولیدات استان است.

کد خبر 4737994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha