۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۷:۵۹

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان:

بانک اطلاعاتی برای افراد پر خطر در کردستان تشکیل شده است

بانک اطلاعاتی برای افراد پر خطر در کردستان تشکیل شده است

سنندج - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: بانک اطلاعاتی افراد پر خطر و داری سوء سابقه کیفری در معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان کردستان تشکیل و در حال تکمیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اعظمی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای پیشگیری از جرم استان با موضوع راهکارهای کنترل و کاهش خشونت، اظهار داشت: با توجه به اینکه مصوبات جلسات شورای پیشگیری از جرم استان الزام آور است یکی از موضوعات مهمی که در راستای بحث پیشگیری از جرم خشونت آمیز نرم مثل توهین و فحاشی و جرم های دیگر مثل ضرب و جرح لازم و ضروری است در این جلسات مطرح شود، پیشگیری و کنترل جرائم مربوطه است.

وی با شاره به نقش آموزش و پرورش در خصوص پیشگیری از جرم، افزود: آموزش و پرورش یکی از نهادهای بستر ساز فرهنگی است با کمک مشاورین دانشگاه ها راهکارهای را در زمینه کنترل و کاهش خشونت در جامعه ارائه دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ادامه داد: راهکارهای ارائه شده بررسی، پالایش و همه دیدگاه ها مورد توجه قرار گرفت توسط مسئولین آموزش و پرورش اجرایی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم در این نشست گفت:‌ طرح نظام مراقبت از دانش آموزان در ۲ شهرستان کامیاران و سنندج اجرا شده است.

رشید قربانی با اشاره به هدف این طرح در پیشگیری از جرایم اظهار داشت:‌ از سال ۹۶ این طرح به عنوان پایلوت در دو شهرستان اجرایی شده است اما در کامیاران اکنون جامعیت پیدا کرده است.

کد خبر 4738623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha