۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۲۳:۲۴

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل پایانه‌های استان ایلام:

پایانه مهران ۲۴ساعته باز است/تدارک ۱۹۰۰اتوبوس برای بازگشت زائران

پایانه مهران ۲۴ساعته باز است/تدارک ۱۹۰۰اتوبوس برای بازگشت زائران

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل پایانه‌های استان ایلام بابیان اینکه هم‌اکنون در مرز مهران تردد به‌خوبی صورت می‌گیرد، گفت: این پایانه به‌صورت ۲۴ ساعته باز است و به زائران خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو اربعین، نورالله دلخواه درباره آخرین شرایط پایانه‌های اربعین در استان ایلام، تأکید کرد: خوشبختانه امروز، یکشنبه نیز مانند روزهای قبل، تردد در پایانه مهران صورت می‌گیرد و شاهد هیچ‌گونه مشکل و یا توقفی نبوده‌ایم.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون مرز مهران برای پذیرایی از زائران اربعین آماده‌شده و گیت‌ها شرایط خوبی دارند، تأکید کرد: روز گذشته ۷۱ هزار و ۶۰۰ نفر از این مرز عبور کرده و وارد خاک عراق شدند که امروز پیش‌بینی ما افزایش ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر به این میزان خواهد بود که باید دید تا ساعات پایان شب این میزان به چند نفر می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل پایانه‌های استان ایلام بابیان اینکه پایانه برکت نیز دو تا سه روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد، تأکید کرد: این پایانه به‌خصوص در بازگشت می‌تواند کنترل‌کننده حجم وسیع زائران اربعین باشد.

دلخواه بیان کرد: این پایانه از تمام لحاظ تجهیز و آماده‌شده و می‌تواند در بازگشت و در هنگام اجرای طرح پس‌کرانه اربعین یعنی انتقال زائران به سه شهر همدان، اندیمشک و کرمانشاه، خدمت‌رسانی کند.

وی افزود: ازلحاظ حمل‌ونقل نیز مشکلی در ایلام وجود ندارد و برای بازگشت مسافران و زائران هزار و ۹۰۰ اتوبوس تدارک دیده‌شده که در صورت ازدحام می‌توانیم از ون‌ها، مینی‌بوس‌ها و ماشین‌های سواری نیز برای جابجایی مسافران کمک بگیریم که خوشبختانه تمهیدات لازم در این خصوص دیده‌شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل پایانه‌های استان ایلام گفت: قیمت پارکینگ ها نیز در مرز مهران طبق بیانیه ستاد اربعین مصوب شده و کسانی که از این قیمت ها تخطی کنند قطعا از طریق قاضی کشیک مستقر در مرزهای کشور جریمه خواهد شد.

دلخواه با بیان اینکه از زائران می خواهیم در بازگشت به واسطه حجم وسیع تردد کمی با ما همراهی داشته باشند، تاکید کرد: مهران شهری با ۱۸ هزار نفر جمعیت است و سال گذشته روزانه ۲۳۴ هزار تردد به این شهر صورت می گیرد که اگر تهران نیز با چنین حجمی از تردد روبرو شود قطعاً از شهر از کار می افتد لذا از مسافران می خواهیم تا اولاً برای بازگشت برنامه ریزی کنند که در زمان پیک به مهران نرسند و ثانیا صعه صدر داشته باشند و اجازه دهند در صورت بروز ازدحام ابتدا به زنان، کودکان و سالمندان خدمت رسانی صورت گیرد.

کد خبر 4739052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha