۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۷

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

۱۸ هزار دانش آموز کردستانی تحت پوشش طرح نماد قرار دارد

۱۸ هزار دانش آموز کردستانی تحت پوشش طرح نماد قرار دارد

سنندج - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: ۱۸ هزار و ۵۳۵ دانش آموز در دو شهرستان سنندج و کامیاران در قالب طرح نماد آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کردستان، رشید قربانی با بیان اینکه طرح نماد با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دو شهر استان به عنوان پایلوت اجرا شد، اظهارداشت: استان کردستان در پروژه نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در کشور رتبه اول را کسب کرد.

وی افزود: دانش‌آموزان ۲۰ درصد جمعیت هر شهر، استان و کشوری را تشکیل می‌دهند بنابراین اگر از لحاظ جسمی و روحی سالم و سلامت رشد کنند، چون در آینده جمعیت قابل توجهی را تشکیل می‌دهند اهداف موردنظر تحقق می‌یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به اهمیت طرح نماد با عنوان نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم از سال ۹۶ این طرح در کامیاران و سنندج به عنوان پایلوت در استان اجرا شد.

قربانی با بیان اینکه طرح نماد یک طرح مشترک و اجراشده برای دانش آموزان، والدین و اولیای مدرسه است، یادآور شد: این طرح یک برنامه جامع است که در ارزیابی وزارت کشور وزارت آموزش و پرورش و دادگستری، کردستان رتبه اول را در کشور کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۰ مدرسه در شهرستان کامیاران به صورت جامع زیر پوشش این طرح قرار گرفته است، بیان کرد: در سطح استان ۱۵۶ مربی و معلم تحت آموزش توجیهی  برای اجرای این طرح آموزش‌های لازم را کسب کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در جریان بازدید دوره‌ای طرح نماد زیرساخت‌ها و امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در سنندج و کامیاران تجهیزات پروژه مذکور خریداری شد، گفت: مبلغ ۳۲۰ میلیون تومان در این زمینه هزینه شد.

قربانی افزود: بر اساس برنامه پیش بینی شده تا پنج یا شش سال آینده کل مدارس استان زیرپوشش طرح نهاد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش جرم و خشونت قرار خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: در راستای ارتقاء تحصیلی دانش‌آموزان اگر مدارس حاشیه شهر همانند دیگر مدارس سطح استان از خدمات طرح نماد و تجهیزات آموزشی برخوردار شوند رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

کد خبر 4739157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha