العهد بررسی کرد؛

واشنگتن کُردها را تحقیر کرد و عقب نشست

واشنگتن کُردها را تحقیر کرد و عقب نشست

یک رسانه عرب زبان به بدعهدی و خیانت آمریکا به کُردها در شمال سوریه در آستانه یورش قریب الوقوع آنکارا به شرق فرات پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، العهد در مطلبی با عنوان «واشنگتن کُردها را تحقیر کرد و از شرق فرات عقب نشست»، آورده است: آمریکا متحدان کُرد خود را تحقیر کرد و تصمیم به عدم حمایت از آنها در برابر هر اقدام نظامی در شرق فرات گرفت.

این رسانه می نویسد: آمریکا نیروهایش را از تل ابیض در الرقه و راس العین در شمال حسکه عقب کشید و این همزمان با نزدیک شدن یورش ترکیه ضد کردهاست. نیروهای آمریکایی عقب نشینی کرده اند و کاخ سفید اعلام کرده است که آمریکا نه از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه حمایت می کند و نه در آن شرکت می کند.

العهد نوشت: روز گذشته تظاهراتی مقابل پایگاه تل ارقم آمریکا برگزار شد و خواسته آنها ممانعت از حمله نظامی که ترکیه قصد انجام آنرا در شرق فرات را دارد، بود. آنگونه که گاردین انگلیس نوشته است؛ کاخ سفید به ترکیه برای انجام عملیات نظامی در شمال سوریه چراغ سبز داده است و این پس از تماس تلفنی میان ترامپ و اردوغان روسای جمهور آمریکا و ترکیه بوده است.

این رسانه لبنانی در ادامه آورده است: نیروهای قسد، عقب نشینی آمریکایی ها را مورد انتقاد قرار داده اند و اعلام کردند که نیروهای آمریکایی به تعهدات خود عمل نکردند و نیروهای خود را از مناطق مرزی با ترکیه خارج کردند.

کد خبر 4739916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha